تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 14:21
کد خبر : 9199

واکسن وطنی؛ سنگ بزرگ یا مایه امیدواری؟

واکسن وطنی؛ سنگ بزرگ یا مایه امیدواری؟

با ورود محموله یک میلیون دوزی هلال احمر به کشور در روزی که آمار روزانه قربانیان کرونا از ۲۰۰ نفر گذشت، میزان واردات این نهاد به هفت میلیون دوز رسید. با این حال همچنان میزان کل واکسن‌های وارداتی طی بیش از ۲۰مرحله چندان از سطح ۱۰میلیونی فراتر نرفته است.   در این وضعیت، رئیس ستاد

با ورود محموله یک میلیون دوزی هلال احمر به کشور در روزی که آمار روزانه قربانیان کرونا از ۲۰۰ نفر گذشت، میزان واردات این نهاد به هفت میلیون دوز رسید. با این حال همچنان میزان کل واکسن‌های وارداتی طی بیش از ۲۰مرحله چندان از سطح ۱۰میلیونی فراتر نرفته است.

 

در این وضعیت، رئیس ستاد اجرای فرمان امام باز هم وعده قبلی واکسن‌سازان این مجموعه را تکرار کرده و می‌گوید تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز کووبرکت تولید خواهند کرد.

 

محمد مخبر البته اواسط اسفندماه پارسال وعده داده بود که واکسیناسیون عمومی با محصول ایرانی را از خردادماه آغاز می‌کنیم.

 

به گزارش ایران مامن، چند روز بعد از اظهارات ضدونقیض درباره خرابکاری در خط تولید این واکسن، همچنان تکذبیه‌های این موضوع جریان دارد از جمله مینو محرز که چند روز پیش، درباره رسیدن واکسن مشترک ایران و کوبا ابراز تردید کرده بود، به تازگی درباره برکت اظهار داشته نه واکسنی خراب شده و نه دور ریخته شده است.

 

در این فضا نتایج نظرسنجی‌های واکسنی هم جالب توجه است. بر اساس نظرسنجی ایسپا ، حدود ۲۳درصد برای تزریق واکسن خارجی و بالغ بر ۲۸ درصد برای محصول داخلی ابراز تمایل کرده‌اند. رسانه‌های خارجی هم روی این بخش تمرکز کرده‌اند ۲۶درصد گفته‌اند تصور می‌کنند هیچ‌وقت نوبت واکسن آن‌ها نخواهد رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات