تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 3:24
کد خبر : 9283

خداحافظی کودکان با اسباب بازی و شاخص فلاکت ۶۰درصدی برای جوانان

خداحافظی کودکان با اسباب بازی و شاخص فلاکت ۶۰درصدی برای جوانان

*وزیر راه هشدار داد در صورتی که خانوارها اطلاعات سکونتی خود را در سامانه جدید (https://amlak.mrud.ir/) ثبت نکنند، مشمول مالیات خانه‌های خالی می شوند.   *پس از اعتراضات چند روز اخیر مردم خوزستان به بی‌آبی و کشته شدن ۲ نفر، روحانی دستور داد بودجه رفع مشکلات آبی این استان سریعا پرداخت شود.   *به گفته

*وزیر راه هشدار داد در صورتی که خانوارها اطلاعات سکونتی خود را در سامانه جدید (https://amlak.mrud.ir/) ثبت نکنند، مشمول مالیات خانه‌های خالی می شوند.

 

*پس از اعتراضات چند روز اخیر مردم خوزستان به بی‌آبی و کشته شدن ۲ نفر، روحانی دستور داد بودجه رفع مشکلات آبی این استان سریعا پرداخت شود.

 

*به گفته فروشندگان اسباب بازی، این کالا در سال گذشته تا ۸۰ درصد گران شده و با ۱۰۰هزار تومان دیگر نمی شود اسباب بازی خرید. سرانه مصرف اسباب بازی در ایران به ۹ دلار رسیده که در جهان این رقم ۳۷۰دلار است.

 

*بانک مرکزی آمار بیکاری سال ۹۹ را ۹.۶ درصد و بیکاری جوانان بین ۱۸ تا ۳۵ سال را ۱۶.۷ درصد اعلام کرد. جمع این نرخ با ۴۳ درصد تورم اردیبهشت ماه یعنی رسیدن شاخص فلاکت این رده سنی به ۶۰ درصد.

 

*رئیس سازمان مدیریت بحران از کاهش ۵۴درصدی بارندگی امسال نسبت به پارسال خبر داد.

 

*قیمت جدید نان اعلام شد و در میان پرمصرف‌ها متوسط بهای تافتون ۱۰۰۰، بربری۲۵۰۰ و سنگک ۳۰۰۰ تومان مقرر شد. نان لواش هم کیلویی ۶۰۰۰ تومان.

 

*پس از آنکه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایران به دنبال انداختن تقصیر تعویق مذاکرات به گردن آمریکا است همتای ایرانی وی از توافق برای مبادله ۱۰ زندانی با انگلیس و آمریکا خبر داد.

 

*با وجود خوش‌بینی‌ها به نتایج مذاکرات مستقیم نمایندگان کابل و طالبان در دوحه، درگیری‌های افغانستان ادامه دارد.

 

*رئیس اتاق بازرگانی تهران مدعی شد دولت آینده با یک تورم بی‌سابقه روبرو خواهد شد.

 

*به گفته نماینده اراک قیمت سیمان بعد از خاموشی ها از کیسه ای ۱۵ به ۷۰ هزار تومان رسیده و فولاد هم چند برابر شده است.

 

*واکنش ها به رونمایی لباس ورزشکاران زن کاروان المپیکی ایران اغلب منفی بود و بسیاری آن را بدسلیقگی خواندند.

 

*به گزارش ایران مامن زلزله ۵.۷ ریشتری فارس و بوشهر که تاکنون تلفاتی از آن مخابره نشده، اعلام واکسن تشویقی کرونا برای ازدواج‌کنندگان جوان یزدی، ادعای یک فعال حقوق زنان درباره شدت کرونا در بند زنان اوین، توافق اوپک پلاس برای افزایش تولید تدریجی نفت، اعلام قاچاق شیرخشک به کشورهای همسایه و … از دیگر اخبار مهم شبانه روز گذشته بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات