تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 - 0:12
کد خبر : 9515

هشدارهای چندگانه از واشنگتن به تهران

هشدارهای چندگانه از واشنگتن به تهران

*طولانی‌ترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران-شمال با نام «البرز» به درازای ۶.۵ کیلومتر به طور آزمایشی در عید غدیر گشایش یافت.   *در ادامه انتقادها به طرح اخیر مجلس برای کنترل اینترنت، چهره‌هایی چون محمود احمدی نژاد، سیدحسن خمینی، عزت الله ضرغامی و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات مخالفت خود را با این اقدام آشکار

*طولانی‌ترین تونل خاورمیانه در آزادراه تهران-شمال با نام «البرز» به درازای ۶.۵ کیلومتر به طور آزمایشی در عید غدیر گشایش یافت.

 

*در ادامه انتقادها به طرح اخیر مجلس برای کنترل اینترنت، چهره‌هایی چون محمود احمدی نژاد، سیدحسن خمینی، عزت الله ضرغامی و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات مخالفت خود را با این اقدام آشکار ساختند.

 

*وزارت خارجه آمریکا هم در بیانیه‌ای تظاهرات را حق ایرانیان خواند و خواستار دسترسی آزاد در ایران به اینترنت شد.

 

*رئیس مجلس گفته مسدودسازی واتساپ و اینستاگرام برنامه مجلس نیست و باید طرح اصلاح شود. علی خضریان نماینده تهران و از طرفداران پروپاقرص اقدام مجلس اما از محمدباقر قالیباف در این زمینه تشکر کرده است.

 

*محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص وعده داد طرح «صیانت از کاربران فضای مجازی»، در این نهاد بررسی می‌شود تا مغایر سیاست‌های کلی نظام نباشد.

 

*روحانی امروز اظهار داشت لیست بلندی دارد از کارهایی که دلش می‌خواسته بشود اما نشده است نظیر راه اندازی قطار سریع السیر مشهد-تهران که به دلیل تحریم ها محقق نشد. به گفته او اگر تحریم‌ها نبود ۲۰۰ هواپیمای نو وارد کشور می‌شد.

*روحانی همچنین گفته یقینا حکومت چهل و چند ساله جمهوری اسلامی با الگوی حکومتی مولایمان امیرالمومنین فاصله زیادی دارد.

 

*پس از تسری اعتراضات به بهارستان اصفهان، رسانه‌ها تصاویری از تجمع اعتراضی در رباط کریم در استان تهران منتشر ساختند.

 

*کریم حسینی نماینده اهواز درباره سوال خبرنگار ایلنا درباره صدور وثیقه‌های چندصدمیلیون تومانی برای نوجوانان دستگیر شده در اعتراضات گفت آمار دقیقی در این زمینه ندارد و پیگیر آزادی کسانی است که جرمی مرتکب نشده اند.

 

*رسانه‌های فارسی زبان خارجی مدعی شده اند بازداشت‌های خانه به خانه در خوزستان ادامه دارد و یکی از مجروحان حوادث اخیر جان باخته است. همچنین این رسانه‌ها از دستگیری ۵۰ نفر در سه استان کردنشین غربی طی هفته اخیر خبر داده‌اند.

 

*پس از آنکه پایگاه آمریکایی «اکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی نوشت ایران در ادامه احتمالی مذاکرات امتیازاتی بیشتر کسب نخواهد کرد، وزیر خارجه این کشور اظهار داشت مذاکرات با تهران در وین نامحدود نیست و اکنون توپ در زمین ایران است.

 

*آمریکایی‌ها خطاب به ایران گفته‌اند چند ماه دیگر بازگشت به برجام شاید دیگر ارزشی نداشته باشد.

 

*«وال استریت ژورنال» هم نوشت آمریکا به دنبال تحریم پهپاد و موشک‌های ایران است.

 

*چند سناتور جمهوریخواه در نامه‌ای به بایدن خواستار ممنوعیت ورود رئیسی به آمریکا برای نشست سالانه سازمان ملل شدند.

 

*رئیسی امروز از خانه کودکان کار یاسر که توسط جمعی از خیرین اداره می شود دیدن کرد.

 

*ایران اینترنشنال در گزارشی مدعی شد امام جمعه پاسارگاد کارت هدیه محرومان این شهر را به نفع خود مصادره کرده است.

 

*یک روز پس از ورود رئیس قوه قضاییه به اینستاگرام صفحه وی از دسترس خارج شد.

 

*بیش از ۷۰ نماینده مجلس در نامه‌ای به دولت درباره تبعات گرانی سیمان و فولاد در بخش مسکن هشدار دادند. در همین ارتباط سخنگوی صنعت برق از تامین برق برخی سیمان‌سازها خبر داد.

 

*به گزارش ایران مامن، افزایش سفرهای تابستانی در اوج کرونا و ترافیک شدید در عوارضی تهران- پردیس، پخت بلندترین کباب کوبیده دنیا به طول ۱۱۰ متر در بجنورد، وقوع زلزله شدید و ۸.۲ ریشتری در ایالت آلاسکا آمریکا و … از دیگر خبرهای شبانه‌روز اخیر بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات