تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مرداد 1400 - 23:46
کد خبر : 9724

ماجرای تامین مالی ۶۸۰ هزار میلیاردی از بازار سهام

ماجرای تامین مالی ۶۸۰ هزار میلیاردی از بازار سهام

شاخص کل بازار سرمایه در هفدهمین روز مردادماه رشدی حدود ۱۰هزار واحدی داشت و به یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد نزدیک شد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۵۳۶.۴۳ واحدی به ۴۰۷,۷۹۱.۹۲ هزار واحد رسید.   رشد قابل توجه و حدود هفت درصدی بورس به ویژه در هفته گذشته که ۲ روز

شاخص کل بازار سرمایه در هفدهمین روز مردادماه رشدی حدود ۱۰هزار واحدی داشت و به یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد نزدیک شد. همچنین شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۳۵۳۶.۴۳ واحدی به ۴۰۷,۷۹۱.۹۲ هزار واحد رسید.

 

رشد قابل توجه و حدود هفت درصدی بورس به ویژه در هفته گذشته که ۲ روز جهشی (شنبه و چهارشنبه) را به ثبت رساند، باعث خوش‌بینی به بازار سرمایه شده و نمود آن افزایش صف‌های خرید است.

 

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۱۳۴ درصد رشد کرد و در رقم ۸۵۷ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۱۸ درصد کاهش یافت و ۳۶۶ میلیارد تومان شد.

 

و اما رئیس سازمان بورس پس از گمانه‌زنی‌ها و نگرانی‌هایی که در پی اظهارات وزیر اقتصاد درباره تامین مالی از بورس به راه افتاد بود در ارتباط با صندوق تثبیت و توسعه بازار اظهار داشته ۶۸۰ هزار میلیارد تومان تامین مالی از بازار سرمایه برای اقتصاد انجام شده‌ است و نباید با تامین مالی دولت اشتباه گرفته شود.

 

به گزارش ایران مامن، در ارتباط با قیمت دلار که چند روزی است در میانه کانال ۲۵ هزار تومان ثابت مانده و تاثیر این شاخص و سایر مولفه‌های اثرگذار بر بازار سهام برخی تحلیلگران می‌گویند شاخص ارزی در بعد جهانی در ارقام فعلی تثبیت شده است و قیمت کامودیتی ها با تغییر چندانی مواجه نشده است، بنابراین همچنان عوامل داخلی مانند تورم انتظاری، نرخ بازده مورد انتظار و نرخ ارز از جمله مسایل اثرگذار بر معاملات بازار سرمایه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات