تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1400 - 19:21
کد خبر : 9809

بلوای روسی-انگلیسی و واکنش‌های متفاوت به لیست وزرا

بلوای روسی-انگلیسی و واکنش‌های متفاوت به لیست وزرا

*پس از ارائه لیست وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی به مجلس، واکنش‌ها به چهره‌های حاضر در لیست متفاوت بود. بیشترین سطح رضایت را می‌توان در رسانه‌های نزدیک به جریان پایداری شاهد بود. منتقدان می‌گویند این لیست نشانگر نوعی سهمیه‌بندی سیاسی و برای مدیریت اوضاع ناکارآمد است.   *دبیرکل مجمع فرهنگیان مدعی شد حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی

*پس از ارائه لیست وزرای پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی به مجلس، واکنش‌ها به چهره‌های حاضر در لیست متفاوت بود. بیشترین سطح رضایت را می‌توان در رسانه‌های نزدیک به جریان پایداری شاهد بود. منتقدان می‌گویند این لیست نشانگر نوعی سهمیه‌بندی سیاسی و برای مدیریت اوضاع ناکارآمد است.

 

*دبیرکل مجمع فرهنگیان مدعی شد حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خواهرزاده امام جمعه مشهد است؛ ادعایی که البته باغ‌گلی آن را تکذیب کرد.

 

*وزارت خارجه آرژانتین انتخاب احمد وحیدی برای وزارت کشور را توهین به قربانیان انفجار «آمیا» دانست.

 

*اقدام سفیر روسیه لوان جاگاریان در انتشار عکسی مشترک با سایمون شرکلیف سفیر انگلیس یادآور حضور سران آمریکا، شوروی و بریتانیا در تهران طی سال‌ها اشغال ایران، جنجال بزرگی به پا کرد؛ احضار سفرای انگلیس و روسیه اولین تبعات این رخداد بود. پس از واکنش ظریف، رئیس مجلس خواستار عذرخواهی رسمی دو سفیر شد. وزیر خارجه پیشنهادی رئیسی هم خواستار اصلاح و جبران سریع خطا شد.

 

* سفیر روسیه ضمن اظهار تاسف از جریحه‌دار شدن احساسات و غرور ملی ایرانیان گفته این عکس این محتوای ضدایرانی ندارد و یادآوری کنفرانس تهران (۱۳۲۲)، تنها گرامیداشت تلاش مشترک روسیه و بریتانیا علیه نازیسم در جنگ جهانی است. سفیر انگلیس هم توضیحی مشابه ارائه داده است.

 

*برخی نمایندگان مانند کریمی قدوسی نماینده مشهد بدون نام بردن از روسیه، به انگلیسی‌ها تاختند و حتی خواستار قطع روابط با لندن شدند. پس از خودداری رئیس فعلی کمیسیون امنیت ملی از نام بردن از روسیه و حمله به انگلیس، رئیس اسبق این کمیسیون خواستار اخراج سفیر روسیه شد.

 

*رئیس قوه قضاییه در دیدار اخیرش با اعضای شورای هماهنگی بانک‌ها بر ضرورت اصلاح نظام بانکی تاکید کرد.

 

*دبیر شورای عالی امنیت ملی از قطعی شدن عضویت ایران در پیمان شانگهای با حضور چین و روسیه خبر داد.

 

*با سقوط دهمین ولایت یعنی غزنی به دست طالبان، هرات تایمز رسانه افغان مدعی شد، تهران به دولت کابل پیشنهاد داده تا برای مقابله با طالبان، لشکر فاطمیون را به کمک نیروهای دولتی افغانستان بفرستد. همچنین رسانه‌ها از انتقال کنسولگری ایران از مزارشریف به کابل خبر دادند.

 

*فرمانده کل سپاه به فرماندهان استانی دستور داده با مراجعه به خانه‌ها اجازه ندهید مردم تا حد امکان جابجا شوند.

 

*در پی برگزاری مراسم‌هایی بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصرار برخی مداحان و هیات‌ها بر برگزاری تجمعات، وزیر کشور از ممنوعیت عزاداری در اماکن سربسته و دسته‌روی در خیابان خبر داد.

 

*علی سلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون امروز بر اثر کرونا درگذشت؛ رخدادی که تاثر و تاسف بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت و انتقادات از مدیریت کرونا را تشدید کرد.

 

*در ادامه دعواهای سیاسی بر سر طرح صیانت، رسانه‌ها از شرط جدید دولت تاجیکستان برای واگذاری اینترنت خانگی خبر دادند؛ قسم خوردن به عدم استفاده از فیلترشکن.

 

*به گزارش ایران مامن، ادعای اسرائیلی‌ها مبنی بر عدم سلامت روانی رئیس‌جمهوری و غیرقابل اعتماد بودن وی برای مذاکره، محکومیت مجدد پرسپولیس برای یک خرید خارجی (۷۰۰ هزار دلار برای کالدرون مربی سابق و دستیارش)، کاهش چند هزار تومانی برخی میوه‌ها در بازار تره‌بار تهران و … از دیگر اخبار شبانه‌روز اخیر بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات