تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 23:38
کد خبر : 9954

کش‌وقوس‌های رای اعتماد و ماجرای محموله‌های سوختی ایران برای لبنان

کش‌وقوس‌های رای اعتماد و ماجرای محموله‌های سوختی ایران برای لبنان

*عاشورای حسینی امسال هم مراسم عزاداری در کشورها و شهرهای مختلف جهان برگزار شد. عزاداری پاکستان اما در پی انفجار یک بمب، دست کم پنج کشته و ۳۰ مجروح بر جای گذاشت. خیمه‌سوزان در چهارراه گلوبندک تهران   *حضور سیدابراهیم رئیسی در مراسم امروز دانشگاه تهران، تجمع گسترده و تنگاتنگ عزاداران در مناطق مختلف به

*عاشورای حسینی امسال هم مراسم عزاداری در کشورها و شهرهای مختلف جهان برگزار شد. عزاداری پاکستان اما در پی انفجار یک بمب، دست کم پنج کشته و ۳۰ مجروح بر جای گذاشت.

خیمه‌سوزان در چهارراه گلوبندک تهران

 

*حضور سیدابراهیم رئیسی در مراسم امروز دانشگاه تهران، تجمع گسترده و تنگاتنگ عزاداران در مناطق مختلف به ویژه جنوب تهران، مراسم گل‌مالی خرم‌آباد و … از تصاویر خاص و پرتکرار در رسانه‌ها بود.

 

*سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان غنی‌سازی ۶۰درصدی ایران را محکوم و مغایر با تعهدات برجامی اعلام کردند.

 

*نخست وزیر اسرائیل گفته یک هفته دیگر با جو بایدن در واشنگتن دیدار می‌کند. به گفته نفتالی بنت برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که به مرحله پیشرفته و خطرناکی رسیده یکی از محورهای اصلی مذاکراتش با رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

 

*نمایندگان مجلس چند روز مانده به آغاز جلسات رای اعتماد به کابینه رئیسی اظهارنظرهایی متفاوت داشته اند. دبیر کمیسیون اجتماعی اظهار نگرانی کرده که نمایندگان بخاطر حمایت از رئیس‌جمهور شان نظارتی مجلس را کمرنگ کنند. عزت الله یوسفیان ملا نماینده ادوار مجلس هم گفته ممکن است به خاطر ناخرسندی و انتقام جویی جبهه پایداری، دو یا سه وزیر رای اعتماد نگیرند.

*سیدنظام الدین موسوی عضو هیات رئیسه مجلس هم احتمال داده چند وزیر پیشنهادی به دلیل شانس اندک دریافت رای اعتماد انصراف دهند.

 

*سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله در سخنرانی روز عاشورا ضمن اشاره به اولویت و اهمیت مقابله با رژیم صهیونیستی، از ورود محموله‌های سوختی از ایران خبر داد. «نور نیوز» نزدیک به شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده محموله‌های سوختی ارسالی از ایران به لبنان از سوی تجار شیعه خریداری شده است.

 

*سعد حریری نخست وزیر سابق لبنان اما گفته حزب الله کافی است به جای منت گذاشتن بر سر لبنانی‌ها جلوی قاچاق سوخت به سوریه را بگیرد. سفیر آمریکا در بیروت هم در تماس با رئیس جمهوری لبنان از تلاش برای رفع نیازهای این کشور به انرژی از طریق مصر و اردن خبر داد.

 

*رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفته خرید واکسن‌های خارجی به خاطر تولید واکسن داخلی به تعویق افتاد.

 

*ثبت احوال اعلام کرد در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ازای هر ۲ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

 

*پلیس راهور از کاهش تردد بین استانی به میزان ۴۵ درصد در محرم امسال خبر داد و همچنین بازگرداندن ۲۰هزار خودرو از ورودی‌های گیلان.

 

*سخنگوی طالبان در دومین نشست خبری خود خواست تا جهان این جریان را بپذیرد. همزمان یکی از سران طالبان اظهار داشته رفتن زنان به محل کار و مدرسه در گروی تصمیم علما خواهد بود.

 

*به گزارش ایران مامن، درگذشت دکتر کردوانی پدر کویرشناسی ایران، خبر رئیس جمهور ترکیه از امتداد دیوار مرزی میان چهار استان این کشور با ایران، ورود ۱۱۵ کامیون سرم به کشور، حذف روبیکا از گوگل پلی اندروید و ایتونز اپل به دلیل تخلفات زیاد، ماجرای بمب‌گذاری یک شهروند آمریکایی در محوطه کنگره و … از دیگر اخبار ۲۴ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات