تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 13:41
کد خبر : 10034

ولایت‌مدارنماهایی که در مقوله واکسن رهبری را سپر بلای خود کرده‌اند!

ولایت‌مدارنماهایی که در مقوله واکسن رهبری را سپر بلای خود کرده‌اند!

رکوردشکنی فوت ۶۸۴ نفر از هموطنان عزیزمان در آستانه روز پزشک، آنچنان کام همگان را تلخ کرده که تبریک چنین روزی به مدافعان سلامت طعم همیشگی خود را از دست داده است.   با این وجود از این فرصت استفاده کرده به تمامی پزشکان گرامی خاصه آن دسته از پزشکان عزیزی که خالصانه بدون چشم‌داشت

رکوردشکنی فوت ۶۸۴ نفر از هموطنان عزیزمان در آستانه روز پزشک، آنچنان کام همگان را تلخ کرده که تبریک چنین روزی به مدافعان سلامت طعم همیشگی خود را از دست داده است.

 

با این وجود از این فرصت استفاده کرده به تمامی پزشکان گرامی خاصه آن دسته از پزشکان عزیزی که خالصانه بدون چشم‌داشت مالی و مقامی در جبهه مبارزه با کرونا در صف اول جهاد دوشادوش سایر مدافعان سلامت خدمت‌رسانی به ملت بی پناه و مضطر را پیشه خود ساخته اند و پشت میز ریاست‌نشینی و ویزیت میلیونی بیماران کرونایی در مطب های خصوصی خود را رها ساخته‌اند، تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزوی سلامتی و موفقیت را برای آنان از خداوند منان مسئلت دارم و بر روح بلند شهدای پزشک مدافع سلامت درود می‌فرستم و علو درجات شان را از خداوند بزرگ خواستارم.

 

شنیدن آمار مرگ و میر روزانه بالغ بر ۵۰۰-۶۰۰ نفر (طبق آمار رسمی) از هموطنان، آنچنان روح هر آزاده ای را به رنج  می آورد که سکوت در برابر هر ناراستی را از انسان سلب می‌کند.

 

با شروع موج پنجم همه‌گیری کرونا ویروس دلتا در کشور و افزایش روزافزون آمار مبتلایان و درگذشتگان، موج سهمگینی از اعتراضات، فشارها، تخریب ها و بعضا توهین ها  از سوی منتقدان داخلی و جریانات خارجی در انواع و اقسام سازمان های مردم نهاد و… به سمت مسئولین کشور سرازیر شد و همگی یک مساله مهم را به چالش می کشیدند  که « چرا در ورود واکسن های خارجی به کشور تعلل صورت گرفت؟»

 

این مطالبه به‌حق مردمی که در حال حاضر با سکوت معنادار افراد درگیر در این مساله روبرو شده است که ترجیح می‌دهند روزانه هزاران هزار دعای خانواده های داغدار را پذیرا باشند اما خود را در معرض نقدها و اعتراضات قرار نداده و مقابل دیدگان ملت اعتراف به قبول اشتباه و از آنان عذرخواهی نکنند.

 

 

درخواست برگزاری دادگاه علنی جهت رسیدگی به اتهاماتی که متوجه آنان می‌شود حمل بر سهل‌انگاری و قصور بر اساس مادهٔ ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی و قاعدهٔ تسبیب در مرگ اجتناب‌پذیرِ هزاران شهروند است؛ متهمانی که خود را در گوشه‌ای به‌دور از رسانه‌ها مخفی نگه داشته‌اند تا این موج مطالبه‌گری با همراهی جریانات رسانه‌ای و مجازی داخل و خارج نوک حمله خود را مشخصا به‌سمت رهبری نظام نشانه بگیرد که مثلا اظهارات ایشان در دی ماه ۱۳۹۹  زمینه عدم واردات واکسن را فراهم ساخت و بالتبع ایشان باید جوابگوی مسائل روی داده برای آحاد مردم باشد و این درحالی است که  کمتر به نقش آفرینی سایر مسئولان و مشاوران ایشان پرداخته شده است.

 

این است رسم ولایت‌مداری و جوانمردی و فدایی رهبر بودن‌تان و… و اینکه خود را سینه‌چاک رهبری معرفی می‌کردید؟

 

الان که زمان پاسخگویی است، خود را پشت سر ایشان پنهان کرده‌اید که رهبر انقلاب را سپر خود قرار دهید؟ آفرین بر این رسم ولایت‌پذیری‌تان

 

متاسفانه صداوسیما نیز به جای مطالبه‌گری از این افراد با ارائه گزارشات خبری ناشیانه سعی در کتمان و لاپوشی حقیقتی دارد که ماه ها قبل خود نسبت به صحت آن گزارش تهیه کرده بود؛ همچون گزارش های اولیه عدم وجود کرونا در قم و در کشور و حمله به مدعیان وجود این بیماری در کشور در اسفند ۱۳۹۸ همراه با تحلیل های سیاسی؛ گو اینکه نمی دانند عصر ارتباطات و گردش آزاد اطلاعات بر هر پنهان کاری و ماله کشی چیره شده و دیگر نمی توان افراد را به سادگی فریب داد.

 

مصاحبه انتشار یافته اخیر دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس که اظهار داشته است : «به غیر از دو شرکت؛ یکی انستیتو پاستور و دیگری رازی، همه این ها تجربه اولشان بود. بقیه شرکت ها تجربه ای نداشتند. (مدیران پروژه واکسن برکت) فکر می کردند می توانند این کار را انجام دهند. …نمی دانستند که نمی توانند. اشتباه کردند. بالاخره اشتباه کردند و باید جوابگو باشند. …سهل انگاری شد؛ در این شکی نیست.» در کنار ادعای عجیب و غیرقابل‌تحقق آقای مخبر رئیس سابق ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و معاون اول فعلی دولت سیزدهم مبنی بر « تولید  ۵۰ میلیون دوز واکسن برکت تا پایان شهریور» طی مصاحبه خبری و تاکید دوباره نامبرده در گزارش خود به رهبری در تاریخ ۲۵خرداد ۱۴۰۰ مبنی بر این نکته که « نکته مهم در فرآیند توسعه دانش فنی واکسن‌سازی این است که در میان کشورهایی که واکسن مشابه تولید می‌کنند، مطابق اطلاعات موجود، بازدهی تولید به ازای هر لیتر در چین ۳۰۰ دُز و در بهارات هند ۱۸۰۰ دُز در هر لیتر بوده لکن با همت و عزم جهادی دانشمندان جوان کشور، این بازدهی در واکسن برکت به ۳۵۰۰ دُز در هر لیتر رسیده است.

 

 

از سوی دیگر، به منظور تولید انبوه واکسن کوو ایران برکت، دو خط تولید پیشرفته صنعتی در مدت کمتر از ۶ ماه و با عبور از موانع متعدد بین‌المللی و تحریمی راه‌اندازی شده که ظرفیت این دو خط مجموعاً بیش از ۲۵ میلیون دُز در ماه و ۳۰۰ میلیون دُز در سال خواهد بود. همانطور که در گزارش تقدیمی قبلی به استحضار رسید، میزان تولید تجمیعی این واکسن تا پایان شهریور ماه بیش از ۵۰ میلیون دُز خواهد بود. » وقتی در کنار نامه ۲۵۰۰ پزشک مبنی بر ممانعت از ورود واکسن  در دی ماه سال ۱۳۹۹  توسط   افرادی همچون دکتر مرندی (ریاست فرهنگستان علوم پزشکی ایران و رئیس تیم معالج رهبری معظم)، دکتر شهریاری (رییس کمیسیون بهداشت مجلس)، دکتر زاکانی (شهردار تهران)   دکتر عین اللهی (وزیرپیشنهادی بهداشت دولت سیزدهم) به دولت قبل و همکاری دکتر نمکی (وزیربهداشت دولت قبل) قرار می‌گیرد دور از انصاف است که این افراد از مقام پاسخگویی به کناری کشیده شوند و حملات متوجه شخص رهبری که علی القاعده مبتنی بر همین نظرات اظهار نظر نموده اند ، گردد.

 

سوالاتی که این افراد باید پاسخ دهند این است:

 

–  اگر شما به عدم شفافیت اطلاعات  و عوارض واکسن و خطرات احتمالی آنها دل نگران بودید آیا  در خصوص واکسن بهارات (هند) سینوفارم (چین) اسپوتنیک (روسیه)  که تا آن زمان مقاله ای، گزارشی یا داده علمی مورد تایید مراکز بهداشت جهانی و حتی اروپا و آمریکا منتشر نکرده بودند ، چرا حساسیت به خرج ندادید و مانع واردات آن ها نشدید؟

 

–  چرا همزمان با منع واردات آسترازنکا از انگلیس، این واکسن از کره جنوبی و اخیرا از ژاپن وارد کشور و مورداستفاده واقع شد و شما در قبال آن ساکت ماندید؟

 

–  چرا شما قبل از اطمینان کامل از توانایی راه اندازی خط تولید واکسن داخلی و اطمینان ازعدم نیاز به تجهیزات راه اندازی از کشورهای خارجی من جمله آمریکا که شاید در گرو تحریم نتوانید تامین سازید، اقدام به بزرگ‌نمایی در خصوص تهیه واکسن داخلی کرده و گزارشات اغراق آمیز به مقامات ارشد نظام ارائه دادید که الان بعد از ماه ها متوجه شویم  «کوه آخرش موش زائید»

 

–  چرا اکنون که هزاران مرگ عزیزان این ملت و داغدار شدن هزاران هزار خانواده ایرانی بعد از ۸ ماه رخ داده است، به فکر واردات همان واکسن هایی افتاده‌اید که قبلا نامه بر منع آن نوشته بودید؟ و در مسیر واردات از یکدیگر سبقت می گیرید و دستور فوری ومجوز آنی صادر می کنید؟

 

–  در منع واردات و اینک در صدور دستور واردات همان واکسن ها چه منافعی وجود داشته و دارد که ملت از آن بی اطلاعند؟ چه گروهی از این دو نفع می برند و کسب منفعت کرده اند؟

 

امیدوارم  خودتان پیشقدم شوید و در پیشگاه ملت رشید و صبور ایران اسلامی ضمن استعفا از سمت های فعلی و کناره گیری از قبول سمت جدید، از ملت سرفراز ایران اسلامی حلالیت بطلبید و دادخواهی را در همین دنیا با جبران مافات و پرداخت دیون به انجام رسانید و به دادگاه عدل الهی واگذار نکنید که سربلندی از آن با این همه حق الناس سخت است.

 

والسلام علی من اتبع الهدی

محمدرضا سقائیان فرد

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی کشور

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات