تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 شهریور 1400 - 20:28
کد خبر : 10083

راه‌اندازی کابینه رئیسی؛ ۱۹ منهای یک

راه‌اندازی کابینه رئیسی؛ ۱۹ منهای یک

*پنجمین روز بررسی صلاحیت وزیران کابینه سیزدهم، پرونده وزرای نفت، نیرو، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی رو میز نمایندگان قرار گرفت.   *سیدابراهیم رئیسی در جلسه دفاع از وزیران پیشنهادی، اعلام داشت خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداریم و گشایش‌های ارزی تازه‌ای به طور جدی ایجاد شده که بعدها عرض می‌شود. معاون اول

*پنجمین روز بررسی صلاحیت وزیران کابینه سیزدهم، پرونده وزرای نفت، نیرو، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی رو میز نمایندگان قرار گرفت.

 

*سیدابراهیم رئیسی در جلسه دفاع از وزیران پیشنهادی، اعلام داشت خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداریم و گشایش‌های ارزی تازه‌ای به طور جدی ایجاد شده که بعدها عرض می‌شود. معاون اول رئیسی هم پیش از وی از گشایش در اوضاع پول‌های بلوکه شده خبر داده بود.

 

*غیرعلنی شدن جلسه مجلس در ارتباط با دارایی‌های جواد اوجی وزیر نفت، شعرخوانی عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، اصلاح‌طلب و لاکچری خواندن حمید سجادی وزیر ورزش و طرح اتهام باندبازی برای محرابیان وزیر نیرو از رخدادهای شاخص جلسه بررسی صلاحیت این وزرا بود.

 

*با پایان بحث و بررسی‌ها در بهارستان، در نهایت حسین باغگلی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش از همراهی کابینه سیزدهم بازماند و ۱۸ وزیر پیشنهادی دیگر رای اعتماد گرفتند.

 

*رئیسی محسن رضایی را به عنوان معاون اقتصادی خود منصوب کرد و از صولت مرتضوی به عنوان گزینه اصلی معاون اجرایی یاد می شود.

 

*ذبیح الله خداییان رئیس سازمان ثبت املاک و اسناد با حفظ سمت به عنوان سخنگوی قوه قضاییه انتخاب شد.

 

*رسانه‌ها تعداد محرومان ایران را ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام کردند. در میان استان‌ها، سیستان و بلوچستان و یزد به ترتیب با محرومیت ۶۲ و ۱۶ درصدی بدترین و بهترین اوضاع را دارند.

 

*آژانس خبری «بلومبرگ» مدعی شد آژانس بین المللی انرژی اتمی به دنبال طرحی برای تداوم بازرسی‌ها از ایران در صورت شکست مذاکرات وین است.

 

*در میانه نگرانی‌ها از گسترش بیماری «قارچ سیاه» و نایاب شدن داروی آن، دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی ۲۰ مبتلا در این استان خبر داد.

 

*مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت تنش در تالاب هورالعظیم زیاد شده و چهار درصد آن طی ۵ روز خشکیده است.

 

*روزنامه «کیهان» یک روز بعد از هشدار به قتل مجری شبکه «من و تو» در صورت برگشت به ایران، خطاب به منتقدان رئیسی نوشت حقتان است فردی مثل اشرف غنی رئیس جمهورتان باشد.

 

*مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی از دو برابر شدن قیمت جوجه یک‌روزه به نسبت نرخ مصوب و رسیدن آن به ۱۰هزار تومان خبر داد تا بار دیگر آژیر افزایش قیمت مرغ به صدا درآید.

 

*رسانه‌ها از بازار خودرو خبر می‌دهند که تقاضا برای پراید پس از فروش خودروهای گران‌قیمت‌تر به دلیل مشکلات مالی افزایش یافته است.

 

*سخنگوی طالبان با بیان اینکه نیروهای امنیتی این جریان در خصوص رفتار با زنان آموزش ندیده‌اند، اعلام داشت فعلا زنان در خانه بمانند.

 

*به گزارش ایران مامن، ورود دلار به کانال ۲۸ هزار تومانی و اظهارنظرهای مختلف درباره عدم ممنوعیت واردات واکسن از سوی رهبر انقلاب از دیگر اخباری است که در ۲۴ساعت اخیر مورد توجه قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات