تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 23:23
کد خبر : 10354

بر باد رفتن آخرین امیدها در پنجشیر

بر باد رفتن آخرین امیدها در پنجشیر

*به دنبال ورود پهپادهای پاکستانی به عرصه میدانی در درگیری‌های پنجشیر، نیروهای طالبان توانستند ناکامی روزهای گذشته را جبران کنند؛ درگیری‌هایی که هرچند احمد مسعود از آن جان سالم به در برد اما فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت و ژنرال عبدالودود دستیار سابق احمدشاه مسعود جان باختند.   *سخنگوی طالبان مدعی تسخیر کامل پنجشیر شده

*به دنبال ورود پهپادهای پاکستانی به عرصه میدانی در درگیری‌های پنجشیر، نیروهای طالبان توانستند ناکامی روزهای گذشته را جبران کنند؛ درگیری‌هایی که هرچند احمد مسعود از آن جان سالم به در برد اما فهیم دشتی سخنگوی جبهه مقاومت و ژنرال عبدالودود دستیار سابق احمدشاه مسعود جان باختند.

 

*سخنگوی طالبان مدعی تسخیر کامل پنجشیر شده اما احمد مسعود می‌گوید مقاومت در این منطقه ادامه دارد.

 

*سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این حملات، گفته موضوع دخالت خارجی در افغانستان را در دست بررسی دارد. با این حال، طالبان از ایران در کنار روسیه، چین، پاکستان، ترکیه و قطر برای حضور در مراسم دولت جدید دعوت به عمل آورد.

 

*روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شده پاسخ ایران به درخواست رئیس آژانس بین‌المللی انرژی هسته ای برای سفر به تهران جهت مذاکرات بر سر دسترسی مجدد بازرسان آژانس به تاسیسات هسته‌ای، منفی بوده است. با این حال وزیر امور خارجه می‌گوید به هیچ وجه از مذاکرات فاصله نخواهیم گرفت.

 

*فرمانده نیروی زمینی سپاه به مقامات اقلیم کردستان درباره سوءاستفاده از قلمرو اقلیم علیه جمهوری اسلامی هشدار داد و از مردم ساکن مرزهای غربی خواست از مقر تروریست‌ها دور شوند.

 

*ثبت احوال گزارش داده بین سال‌های ۹۵ تا ۹۹ زاد و ولد ۲۵ درصد کاهش داشته است.

 

رئیس سازمان غذا و دارو گفته واکسن ایرانی- کوبایی برای تزریق به کودکان مجوز اضطراری گرفته است.

 

*وزیر بهداشت اعلام کرد محدودیت سنی واکسیناسیون به زودی برداشته می‌شود. همچنین میزان تزریق به روزی ۲میلیون دوز خواهد رسید. در تهران هم قرار است مراکز ۲۴ساعته به این منظور راه اندازی شود.

 

*با وجود انتشار خبر توقف واکسیناسیون دانشگاهیان، وزیر بهداشت اظهار داشته دانشگاه‌ها از میان مهر بازگشایی می‌شود.

 

*رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد از ضرر ۶میلیارد دلاری صنایع فولاد به خاطر قطع برق خبر داد.

 

*تعداد بازماندگان از سهام عدالت که قرار است این سهام را دریافت دارند ۲۱ میلیون نفر اعلام شد.

 

*در تازه‌ترین اعلام گرانی‌ها، رسانه‌ها از افزایش ۵۰درصدی قیمت رب گوجه فرنگی طی یک ماه و رشد قیمت تخم مرغ نوشتند.

 

*در رخدادی عجیب در برزیل، پلیس این کشور برای بازداشت چهار بازیکن آرژانتینی که قوانین کرونایی این کشور را رعایت نکرده بودند، وارد زمین فوتبال شد تا بازی تیم‌های ملی دو کشور در انتخابی جام جهانی لغو شود.

 

*به گزارش ایران مامن، کاهش ۵ تا ۸ میلیونی قیمت خودرو در بازار همزمان با کلیدخوردن طرح آزادسازی مشروط واردات خودرو، اعلام نرخ ۱۱ میلیونی سبد معیشت کارگران، اعلام تجدیدنظر در حکم اخراج بیژن عبدالکریمی استاد دانشگاه آزاد، فرار ۶زندانی فلسطینی از یک زندان در شمال اسرائیل، پرده‌کشی میان دانشجویان دختر و پسر در افغانستان، بسته‌شدن مرزهای گینه به دنبال کودتا، توصیه به نخریدن نارنگی نارس تا مهرماه و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات