تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 2:10
کد خبر : 10385

انتظار واکنش بازارها به گزارش آژانس

انتظار واکنش بازارها به گزارش آژانس

شانزدهمین روز شهریورماه بازار طلا شاهد رشد صد تومانی سکه تمام بهار آزادی و رسیدن آن به ۱۲ میلیون و یکصد هزار تومان بود و دلار هم رشدی ۲۶۰ تومانی داشت تا با نرخ ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان روز را به پایان برساند.   و اما بورس دقیقا یک درصد افت داشت تا شاخص

شانزدهمین روز شهریورماه بازار طلا شاهد رشد صد تومانی سکه تمام بهار آزادی و رسیدن آن به ۱۲ میلیون و یکصد هزار تومان بود و دلار هم رشدی ۲۶۰ تومانی داشت تا با نرخ ۲۷ هزار و ۳۸۰ تومان روز را به پایان برساند.

 

و اما بورس دقیقا یک درصد افت داشت تا شاخص کل به یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحد برسد و برخی تحلیلگران می‌گویند انتظار می‌رود روزهای یکی در میان قرمز و سبز در صورتی که اتفاق خاصی نیافتند ادامه یابد.

 

در شرایطی که ترکیب تیم اقتصادی و رویکرد دولت در قبال بورس تقریبا معین شده و این شاخص نمی‌تواند تغییر خاصی در بازارها دست کم در کوتاه مدت به وجود آورد، نگاه کارشناسان و ناظران بازار سرمایه به رویدادهای بیرونی است؛ از تغییرات نرخ جهانی کامودیتی‌ها گرفته تا اوضاع مذاکرات احتمالی میان ایران و غرب بر سر سرنوشت برجام.

 

در تازه‌ترین رخداد برجامی، آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارشی را منتشر ساخته که می‌گوید میزان ذخایر اورانیوم ۶۰درصدی ایران به ۱۰ کیلوگرم رسیده و این یعنی زاویه فراوان با تعهدات برجامی.

 

انتظار می‌رود غربی‌ها واکنش نسبتا تندی نشان داده و باز هم خواستار رعایت مفاد توافق هسته‌ای از سوی تهران شوند.

 

از سوی دیگر و بعد از انفجار فروردین‌ماه نطنز که تا حدی دست ایران را در مذاکرات خالی کرد، تلاش برای افزایش میزان اندوخته‌های اتمی تا زمان نشستن پشت میز گفت‌وگوهای وین در دور هفتم بعید نیست.

 

و اما در عرصه داخلی انتظار می‌رود موضع‌گیری‌های دو طرف تا زمان برگزاری نشست آژانس که اواخر ماه جاری به انجام می‌رسد به یکی از مهمترین متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت دلار و سایر بازارها تبدیل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات