تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 فروردین 1401 - 12:23
کد خبر : 13407

چرا محصلان افغان کشته می‌شوند؟

چرا محصلان افغان کشته می‌شوند؟

در ادامه سلسله حملات تروریستی به اماکن متعلق به شیعیان، رسانه‌های افغانستان از وقوع سه انفجار در دو مدرسه واقع در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل خبر داده‌اند.   یکی از انفجارها در مرکز آموزشی ممتاز و دو انفجار دیگر در مدرسه «شهید عبدالرحیم» اتفاق افتاده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته

در ادامه سلسله حملات تروریستی به اماکن متعلق به شیعیان، رسانه‌های افغانستان از وقوع سه انفجار در دو مدرسه واقع در منطقه شیعه‌نشین غرب کابل خبر داده‌اند.

 

یکی از انفجارها در مرکز آموزشی ممتاز و دو انفجار دیگر در مدرسه «شهید عبدالرحیم» اتفاق افتاده است. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما برخی رسانه ها نوشته‌اند داعش پشت این حملات تروریستی است.

 

بر اساس آخرین گزارش‌ها که یک شبانه‌روز بعد از این عملیات تروریستی انتشار یافته تاکنون قریب به ۲۷ دانش‌آموز افغانستانی جان باخته‌اند.

 

این حادثه مشابه جنایتی است که یک سال پیش اتفاق افتاد و کودکان هزاره را به کام مرگ فرستاد.  در بمب‌گذاری میانه اردیبهشت پارسال و در روز ۲۵ ماه رمضان سال ۱۴۴۲ هجری قمری در مقابل مدرسه‌ای به نام «سیدالشهدا» واقع در منطقه عمدتاً هزاره و شیعه نشین کابل بیش از ۸۵ تن و حدود ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

 

در آن مقطع که هراس از تصرف افغانستان به دست طالبان گسترده بود، دولت کابل انگشت اتهام این جنایت را به سمت طالبان گرفت و این گروه هم دولت را در عملیات تروریستی مدرسه سیدالشهدا دخیل دانست.

 

حالا با گذشت نزدیک به یک سال از آن واقعه مشخص است که جریانی بدون ترس از تبعات هر اقدام ضدبشری، فرایند نسل کشی هزاره‌ها وشیعیان را پیش می‌برند.

 

به عبارتی، عملیات اخیر را می‌توان هشداری دوباره به شیعیان افغانستان دانست که جان خود و فرزندانشان در این کشور در امان نیست و هر چه زودتر باید چاره‌ای برای ادامه حیات بیابند.

 

از منظر چرایی حمله به اماکن آموزشی هم هر چند بسیاری روی مخالفت شدید افراطیون مذهبی و تکفیری‌ها با تحصیل انگشت می‌گذراند اما واقعیت این است که به دلیل تجمع کودکان در مدارس، این اهداف به یکی از در دسترس‌ترین هدف‌های تروریستی با حداکثر تلفات مبدل شده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات