تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 1:02
کد خبر : 10687

توصیه تحلیلگران به سهامداران در وضعیت متزلزل بورس

توصیه تحلیلگران به سهامداران در وضعیت متزلزل بورس

رشد ۷۳۰۰ واحدی معادل نیم درصد شاخص کل، نهایت توان بازار سرمایه برای جبران ریزش روزهای اخیر بود که در بیست و نهمین روز از شهریورماه، بورس را بالاخره سبزپوش کرد تا شاخص کل به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی برسد.   دلار هم با کاهش قیمت ۸۴ تومانی با نرخ ۲۷ هزار

رشد ۷۳۰۰ واحدی معادل نیم درصد شاخص کل، نهایت توان بازار سرمایه برای جبران ریزش روزهای اخیر بود که در بیست و نهمین روز از شهریورماه، بورس را بالاخره سبزپوش کرد تا شاخص کل به رقم یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی برسد.

 

دلار هم با کاهش قیمت ۸۴ تومانی با نرخ ۲۷ هزار ۳۸۱ تومان به استقبال روز سی‌ام شهریور رفت.

 

از نگاه تحلیلگران، شدت عرضه‌های روز دوشنبه باعث می‌شود تا در روزهای آتی، خریداران در موقعیتی متزلزل قرار گیرند.

 

تا زمان مشخص شدن نتایج دیدارهای وزیر امور خارجه با همتایان عضو برجام در نیویورک، تحلیلگران توصیه می‌کنند که سهامداران خرد در بازار سرمایه از رفتارها و فضای هیجانی فاصله بگیرند.

 

بر اساس این توصیه سهامداران روی سهم‌هایی که هنوز با تقاضا روبرویند، امیدوارانه و به دور از رفتار هیجانی به سودهای کم اما پیوسته راضی باشند. در وضعیت زیان هم بهتر است در صورت نگاه بلندمدت و بنیادی به سهم، از رفتار فروش هیجانی پرهیز و در غیر این صورت حد ضرر شناسایی کنند.

 

و اما در خصوص نتایج مذاکرات حسین امیرعبداللهیان، دیدگاه‌هایی مختلف مطرح است. برخی می‌گویند وزیر امور خارجه پس از توافق اخیر ایران و آژانس، رفتاری شبیه به تماس تلفنی با همتای انگلیسی را در پیش خواهد گرفت و همچنان که در اولین گفت‌وگوی تلفنی روی مساله بدهی‌های لندن انگشت گذاشت به جای تمرکز بر نقاط اشتراک، صرفا به یادآوری تعهدات برجامی خواهد پرداخت.

 

از نگاه دیگر ممکن است تبادل‌نظر و تاکیدهایی مشترک پیرامون ضرورت تسریع روند مذاکرات صورت گیرد اما بعید است در نیویورک گام بلندی برای حل و فصل اختلافات برداشته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات