تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 23:49
کد خبر : 10897

مسکن‌های ناپایدار و نرخ‌های بی‌قرار

مسکن‌های ناپایدار و نرخ‌های بی‌قرار

* خبرگزاری «رویترز» از فشار آمریکا به چین برای کاهش خرید نفت خام از ایران جهت بازگرداندن تهران به میز مذاکرات خبر داد.   * سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر رویترز اعلام داشت کشورش قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و آمریکا هرچه سریعتر به دخالت‌های درازدستانه خاتمه دهد.  

* خبرگزاری «رویترز» از فشار آمریکا به چین برای کاهش خرید نفت خام از ایران جهت بازگرداندن تهران به میز مذاکرات خبر داد.

 

* سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به خبر رویترز اعلام داشت کشورش قاطعانه با هرگونه تحریم یکجانبه مخالف است و آمریکا هرچه سریعتر به دخالت‌های درازدستانه خاتمه دهد.

 

* در همین روز، رسانه‌ها از توافق قطر با چین برای قرارداد ۱۵ساله فروش گاز مایع خبر دادند.

 

* بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن طی شهریور امسال نسبت به شهریور ۹۹ در تهران بالغ بر ۳۰.۵درصد رشد کرده است. اجاره بهای تهران و سایر مناطق کشور هم در این فاصله ۴۲.۸ و ۴۵.۷ درصد افزایش یافته است.

 

* به گفته «علیرضا زاکانی» شهردار تهران، نزدیک به سه هزار ساختمان ناپایدار در تهران وجود دارد.

 

* دادستان تهران اعلام کرد از ابتدای ۱۴۰۰ بیش از پنج هزارزندانی در این استان آزاد شده‌اند. وی همچنین گفته ۹۰درصد کسانی که بخاطر اعتیاد یا سرقت روانه زندان می‌شوند بیکارند.

 

* همزمان با اعلام منتفی شدن ورود واکسن فایزر برای زنان باردار، رئیس کنگره متخصصین زنان و زایمان اظهار داشت: خانم‌های باردار اگر تا پیش از بارداری واکسینه نشده‌اند، از هفته دوازدهم به بعد واکسن کرونا تزریق کنند.

 

* در روزی که رسانه‌ها از نوسان قیمت برنج بین ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان نوشتند، قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ بین ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان در نوسان بود.

 

* به گزارش روزنامه «همشهری»، نرخ تورم نقطه به نقطه در شهریورماه برای فقیرترین قشر جامعه ایران ۴۸.۸ و برای ثروتمندان ۴۰.۶ بوده است.

 

* سایت «انتخاب» گزارش داد با وجود موافقت دولت عراق برای ورود ۶۰ هزار زائر ایرانی اربعین، ۲۰۰ هزار ایرانی به عراق رفته و در حال بازگشتند.

 

* با شروع فصل پائیز، سهمیه واکسن آنفلوآنزا برای هر داروخانه ۴ عدد به مبلغ ۱۵۶ هزار تومان اعلام شد.

 

* بنا بر اعلام بهزیستی، ناشنوایی شایع‌ترین معلولیت کشور است ۲۲۲ هزار فرد دارای معلولیت شنوایی تحت پوشش این سازمانند.

 

* «محمد خزاعی» تهیه کننده فیلم‌های «به وقت شام» و «قلاده‌های طلا» رئیس سازمان سینمایی شد.

 

* به گفته نماینده ولی فقیه در سپاه، نابسامانی‌ها، ناشی از انتخاب بد خودمان بوده است.

 

* فرمانده بسیج از هدف‌گذاری تربیت ۸ میلیون بسیجی در ۷۰ هزار مسجد و ۱۰۵۴ پایگاه خبر داد.

 

* نماینده ولی فقیه در مشهد هم اظهار داشت اصطلاح های «گردشگر» و «شهروند» را در مشهد قبول ندارد و به جای این دو قائل به «زائر» و «مجاور» است.

 

* پس از اظهارات «علیرضا سلیمی» نماینده محلات درباره وجود نماینده «تزریقی» و «معتاد» در مجلس، «محسن کوهکن» نماینده سابق هم اظهار داشت یکی از همکارانش در مجلس روانگردان مصرف می‌کرد.

 

* کانون صنفی فرهنگیان گیلان، دو روز پس از بازداشت سخنگوی این کانون، این اقدام را محکوم کرد.

 

* به گزارش ایران مامن، انتخاب «پیمان جبلی» به ریاست صدا و سیما، تمدید موعد ثبت نام وام اجاره مسکن تا پایان آذرماه، شروع طرح مدیریت هوشمند کرونا از هفته آینده، ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشور، اعلام آمادگی ایران برای تمدید قرارداد صادرات گاز به عراق، درگیری با قمه در لیگ فوتبال آذربایجان شرقی، اظهارات «شقایق دهقان» بازیگر درباره محدودیت‌های سریال‌های طنز و … از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه‌ها در ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات