تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 0:29
کد خبر : 11178

محرک‌های پاییزی برای رشد بورس

محرک‌های پاییزی برای رشد بورس

در روزی که قیمت دلار با کمترین نوسان نسبت به شنبه با نرخ ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان به کار خود پایان داد، روند ریزشی بورس به میزان هفت دهم درصد ادامه یافت تا شاخص کل به یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد تنزل یابد.   در تحلیل ریزش‌های تازه بورس برخی می‌گویند عدم اطمینان

در روزی که قیمت دلار با کمترین نوسان نسبت به شنبه با نرخ ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان به کار خود پایان داد، روند ریزشی بورس به میزان هفت دهم درصد ادامه یافت تا شاخص کل به یک میلیون و ۴۵۵ هزار واحد تنزل یابد.

 

در تحلیل ریزش‌های تازه بورس برخی می‌گویند عدم اطمینان بازار و سهامداران نسبت به نرخ بهره و مشخص نبودن درصد و شرایط کلی آن موجب عدم اطمینان و فعالیت مطمئن در بورس می‌شود و همین مساله به بازار صدمه وارد می‌کند. برای همین این روزها نگاه بسیاری به سیگنال‌های بانک مرکزی با رئیس جدید آن دوخته شده است.

 

انتصاب دیگری که بورسی‌ها پس از تعیین تکلیف بانک مرکزی در انتظارش هستند، ریاست سازمان بورس است؛ هرچند تغییرات ریاست سازمان بورس نباید در معاملات بازار سرمایه و ارزش شرکت ها تاثیرگذار باشد اما به نظر می‌رسد بازار دوست دارد خواسته یا ناخواسته تشنج داشته باشد.

 

و اما در بررسی اوضاع پاییزی بورس و با فاکتور گرفتن عامل زمان شروع و سمت و سوی مذاکرات برجامی، این دیدگاه در میان تحلیلگران بورس وجود دارد که به دلیل تغییرات شرایط سیاسی بازار دچار دوگانگی شده است اما احتمالا بازار در همین محدوده تا دو سه هفته دیگر باقی بماند و پس از گزارش‌های شش ماهه در اوایل آبان و اخر پاییز بازار آهسته آهسته بالاتر رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات