تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 15:48
کد خبر : 16440

وضعیت موجود

وضعیت موجود

جریان اصولگرای ارزشی در جمهوری اسلامی به لطف و برکت «نظارت استصوابی» شورای نگهبان توانسته است قدرت سیاسی یکدست را در اختیار داشته باشد و بر عرصه ها، ارکان و ساختارهای سیاسی، مذهبی و اجتماعی و فرهنگی و آموزشی و ورزشی و اقتصادی ایران، حاکمیت و تسلط یابد.   این جریان حاکم اما ظرف یک

جریان اصولگرای ارزشی در جمهوری اسلامی به لطف و برکت «نظارت استصوابی» شورای نگهبان توانسته است قدرت سیاسی یکدست را در اختیار داشته باشد و بر عرصه ها، ارکان و ساختارهای سیاسی، مذهبی و اجتماعی و فرهنگی و آموزشی و ورزشی و اقتصادی ایران، حاکمیت و تسلط یابد.

 

این جریان حاکم اما ظرف یک سال گذشته به ویژه دو ماه و نیم که از جنبش تازه ی زن زندگی آزادی می گذرد به دلیل فقدان کارآمدی و مشروعیت مدنی و مقبولیت مردمی، با بحران ها و چالش‌های پیچیده و گوناگونی در عرصه های یاد شده روبرو شده است.

 

جنبش زنان و نیز جریان جهانی شدن که با ورود شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، قدرت یافته اند و گرایش لیبرالی دارند در تعارض جدی با جریان سیاسی حاکم در ایران به ویژه جبهه پایداری هستند.

 

از یک سو حضور و قدرت یافتن زنان و شبکه‌های مجازی، این جریان را در تحمیل ساختار فکری، فرهنگی و اجتماعی خود بر جامعه ی متکثر ایران با چالش جدی روبرو کرده است.

 

از سوی دیگر عرصه اقتصادی به سبب تحریم های بین المللی و وارد نشدن سرمایه و سرمایه گذاران خارجی و کاهش روند تولید و صادرات داخلی، شرایط را برای اقتصاد مطلوب این جریان که با نام اقتصاد اسلامی بیان می‌شود دشوار کرده است.

 

افزایش میزان بیکاری و اختلاس، فقر و فساد، تبعیض و تورم،  تحقیر و بی عدالتی، گرانی کالا، خدمات ، ارز و مهاجرت نخبگان و نیز کاهش ارزش پول ملی و امید به زندگی از جمله بحران ها، چالش ها و دشواری های حاکمیت و جامعه ی امروز ایران است.

 

دوم آذر ۱۴۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات