تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 20:51
کد خبر : 11202

هشتگ‌ هایی گروی نه!

هشتگ‌ هایی گروی نه!

#اعتراض_به_گرانی،  #از_فقر_بگو  ، #از_گرانی_بگو  و #خط_فقر_۱۱_میلیون_شد ، هشتگ‌هایی بود که از دیروز در توئیتر فارسی‌زبان‌ها ترند شد تا بسیاری از کاربران فضای مجازی از تجربه‌های خود درباره فقر و گرانی بنویسند.     همان‌طور که انتظار می‌رفت این هشتگ‌ها با تسویه‌ حساب‌های سیاسی و حمله به سیاسیون سرشناس جمهوری اسلامی از امام جمعه مشهد گرفته

#اعتراض_به_گرانی،  #از_فقر_بگو  ، #از_گرانی_بگو  و #خط_فقر_۱۱_میلیون_شد ، هشتگ‌هایی بود که از دیروز در توئیتر فارسی‌زبان‌ها ترند شد تا بسیاری از کاربران فضای مجازی از تجربه‌های خود درباره فقر و گرانی بنویسند.

 

 

همان‌طور که انتظار می‌رفت این هشتگ‌ها با تسویه‌ حساب‌های سیاسی و حمله به سیاسیون سرشناس جمهوری اسلامی از امام جمعه مشهد گرفته تا مقامات عالی‌رتبه نظام درهم‌آمیخت و در ادامه‌ی هشتگ‌های بالا، امثال #نه_به_جمهوری_اسلامی هم بسیار به چشم آمد.

 

غالب چشمگیر هشتگ‌‌ها اما یادآوری لحظه لحظه‌های نداری و گرفتاری میلیون‌ها نفر بود که در فاصله‌ای معنادار از خط فقر ۱۱ میلیونی، از زیسته‌ها تا شنیده‌ها و دیده‌های خود را روایت کرده و می‌کنند.

 

در حالی که تا چند سال پیش توئیتر فضایی عمدتا نخبگانی و عرصه‌ای برای طرح دیدگاه‌ها و تضارب آرای سیاسی و فرهنگی و مدنی بود، حالا میلیون‌ها نفر با درآمدهای ۲ میلیونی تا نهایتا شش‌هفت میلیونی از لحظات له شدن زیر فشار توقف‌ناپذیر گرانی می‌گویند.

 

حلاجی صدها توئیت غیرسیاسی از کاربران مختلف نشان می‌دهد برای خیلی‌ها مساله شبیه خرد شدن تدریجی استخوان‌ زیر فشار نیست بلکه به دلیل اوضاع اجاره‌خانه و خرج‌های پیش‌بینی‌نشده بیماری و ابتلا به کرونا و بیکاری و … شباهت بیشتری به افتادن در رودخانه‌ای جوشان دارد که به سمت یک آبشار مهلک حرکت می‌کند.

 

در میان بحث و جدل‌های مجازی، این روزها خیلی‌ها هم می‌گویند اگر ندارند چرا به مسافرت می‌روند؟ چرا پیاده‌روی اربعین می‌روند؟ چرا جاده‌ها شلوغ است و … و پاسخشان اینکه به ازای ده‌ها هزار نفری که به چشم می‌آیند، ده‌ها میلیون نفری هنوز نفس می‌کشند که بعد از یک یا چند شیفت کاری، نه بخاطر هول کرونا بلکه از ترس مخارج بیرون آمدن از خانه به مَسکنت کشیده شده‌اند.

 

*عکس‌ها از لیلا . ر

روی عکس‌ها کلیک کنید

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 5 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 4
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آقا مهدی دوشنبه , ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷

ایول چه عکسایی چشم اون خانمه پشت بی ام و حرف میزنه یک شبانه روز با آدم

محسن خانبیگی دوشنبه , ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

سپاس و درود به شما بخاطر اینکه تو رسانه های مکتوب بازتاب میدید این مسایل رو.

پیام دوشنبه , ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹

حرف دل بود و به دل نشست

پریسا دانشجو سه شنبه , ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱:۱۲

اینا رو که هر روز میبینیم. از پشت شیشه ماشین یه عکسی گرفتید و رفتید

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات