تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 20:12
کد خبر : 10100

بورس، برجام و شاخص ۲میلیونی

بورس، برجام و شاخص ۲میلیونی

رسیدن شاخص کل بازار سهام به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد در آخرین روز کاری اولین هفته شهریور ۱۴۰۰ به منزله رشد ۳.۳  تنها طی چهار روز بود که با توجه به روندهای یک سال گذشته افزایشی قابل‌توجه به شمار می‌آید.   و اما در مورد سمت و سوی بازار سرمایه در سال

رسیدن شاخص کل بازار سهام به رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد در آخرین روز کاری اولین هفته شهریور ۱۴۰۰ به منزله رشد ۳.۳  تنها طی چهار روز بود که با توجه به روندهای یک سال گذشته افزایشی قابل‌توجه به شمار می‌آید.

 

و اما در مورد سمت و سوی بازار سرمایه در سال جاری بسیاری از تحلیل‌ها می‌گوید شاخص کل به ۲میلیون واحد نزدیک خواهد شد و کمتر تحلیلی را می‌توان دید که از افول بازار سخن بگوید.

 

در این میان، همچنان نگاه برخی کارشناسان بورس به توافق هسته‌ای است زیرا عامل موثری در شکل‌دهی به تحرکات بازار است. به گفته برخی تحلیلگران، با فرض احیای برجام شاخص از دو میلیون واحد بالاتر می‌رود اما اگر عکس این موضوع اتفاق بیافتد شاخص در محدوده یک میلیون و ۹۰۰ تا دو میلیون واحد خواهد بود.

 

البته کم نیستند کارشناسانی که معتقدند با توجه به مواضع دولت سیزدهم توافق چندان در دسترس نیست و چشم‌اندازی هم برای رهایی از کسری بودجه و کاهش قیمت ارز وجود ندارد و حتی ممکن است دلار از ۲۸ هزار تومان بسیار فراتر رود؛ روندی که باز هم نتیجه آن افزایش قیمت سهام خواهد بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات