تاریخ انتشار : جمعه 23 مهر 1400 - 14:16
کد خبر : 11340

سینوفارمی که زدیم واقعا چقدر بازدارندگی دارد؟

سینوفارمی که زدیم واقعا چقدر بازدارندگی دارد؟

از میان بیش از ۶۸ میلیون و ۳۵۰ هزار دوز واکسنی که از ابتدا تا ۲۱ مهرماه تزریق شده، قریب به ۵۵ میلیون ۴۰۰ هزار دوز در نوبت اول و دوم چینی بوده است.   بر اساس نامه‌ای که «مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت» نوشته و «کامران باقری لنکرانی» وزیر پیشین بهداشت و عضو فعلی فرهنگستان

از میان بیش از ۶۸ میلیون و ۳۵۰ هزار دوز واکسنی که از ابتدا تا ۲۱ مهرماه تزریق شده، قریب به ۵۵ میلیون ۴۰۰ هزار دوز در نوبت اول و دوم چینی بوده است.

 

بر اساس نامه‌ای که «مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت» نوشته و «کامران باقری لنکرانی» وزیر پیشین بهداشت و عضو فعلی فرهنگستان علوم پزشکی تایید کرده، تحقیق روی ۳۸۰ هزار نفر در شیراز نشان می‌دهد، واکسن سینوفارم در جلوگیری از مرگ‌ومیر کرونایی ۶۵ درصد، جلوگیری از بستری ۵۵.۸ و مقابل ابتلا فقط ۵ درصد موثر است.

 

 

این در حالی است که آمار نشان می‌دهد پایان موج پنجم با موجی تازه گره خورده و بسیاری از شهروندان بعد از دریافت واکسن عملا ماسک زدن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته‌اند.

 

در این ارتباط، وزیر کشور بیستم مهرماه اظهار داشت میزان رعایت پروتکل‌ در کشور به ۴۵ درصد رسیده و نگرانی از بروز پیک ششم بیشتر شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات