تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 22:18
کد خبر : 11393

اما و اگرهای این هفته بورس

اما و اگرهای این هفته بورس

کاهش شاخص کل بازار سهام هر چند ناچیز و حدود ۱۴۰۰ واحدی بود، به هر حال آن را قرمزرنگ کرد و دلار هم با نرخ ۲۷هزار و ۱۸۲ تومان به کار خود در روز یکشنبه ۲۵ مهرماه پایان داد.   این در حالی بود که برخی گمان می‌کردند انتشار جدول منسوب به سازمان برنامه و

کاهش شاخص کل بازار سهام هر چند ناچیز و حدود ۱۴۰۰ واحدی بود، به هر حال آن را قرمزرنگ کرد و دلار هم با نرخ ۲۷هزار و ۱۸۲ تومان به کار خود در روز یکشنبه ۲۵ مهرماه پایان داد.

 

این در حالی بود که برخی گمان می‌کردند انتشار جدول منسوب به سازمان برنامه و بودجه و پیش‌بینی دلار ۲۸۴ هزار تومانی تا سال ۱۴۰۶ تاثیری هر چند ناچیز در بازار ارز داشته باشد و باعث افزایش تقاضا شود اما این سازمان رسم جدول مذکور در دولت سیزدهم را تکذیب کرد.

 

در وضعیت فریز بسیاری از محرک‌های داخلی و خارجی تاثیرگذار بر بازار سرمایه و در تحلیل سمت و سوی هفته جاری برخی تحلیلگران می‌گویند در هفته کاری که سه روز از آن باقی مانده، توجه عمده بازار به نرخ دلار و نرخ سود بانکی است که در صورت افت نکردن نرخ دلار و افزایش نیافتن نرخ سود بانکی می‌توان شاهد روند حرکتی بهتری در بازار باشیم.

 

و اما رئیس جدید سازمان بورس در نخستین توصیه جدی خود به سهامداران مانند رئیس قبلی از مردم خواست به جای سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس اوراق بهادار، از طریق صندوق های سرمایه گذاری وارد این فعالیت اقتصادی شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات