تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 11:59
کد خبر : 11728

با فرار سرمایه چه می‌کنید؟

با فرار سرمایه چه می‌کنید؟

بورس این روزها وضعیت خوبی ندارد. ماه‌ها ماراتن منفی و ریزش بورس سهامداران را کلافه کرده است و به بورس کوره پولسوزی می گویند. پر هم بیراه نیست این مسئله.   «غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا عنوان کرده است:  شاخص بورس در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در طول ماه‌های

بورس این روزها وضعیت خوبی ندارد. ماه‌ها ماراتن منفی و ریزش بورس سهامداران را کلافه کرده است و به بورس کوره پولسوزی می گویند. پر هم بیراه نیست این مسئله.

 

«غلامرضا مرحبا» سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اخیرا عنوان کرده است:  شاخص بورس در ماه‌های اخیر ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است. در طول ماه‌های اخیر ۷۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم در بورس از بین رفته و آنها ضرر دیده‌اند. بورس با تشویق مسئولان دولت قبل برای سرمایه‌گذاری رونق زیادی گرفت و حالا مردم فکر می کنند که فریب خورده‌اند.

 

 

از سوی دیگر وعده دولتمردان جدید برای سر و سامان دادن به بازار سرمایه عملی نشده و در این حوزه تصمیمات اقتصادی مانند افزایش سود بانکی مزید اوراق فروشی‌ها شده تا بیشتر بورس دچار ریزش شود. از سوی دیگر بازارهای موازی تشکیل شده که مردم به سراغ آنها رفته اند. رمز ارزها امروز بازار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

 

بورس باید کارکردی مولد برای اقتصاد و تولید کشور می‌داشت اما با ندانم‌کاری‌های مدیریتی نه تنها این کارکرد را از دست داده بلکه به کلاف سردرگم اقتصادی برای کشور بدل شده است.

 

امروز با فرار سرمایه به طور نامرئی روبرو هستیم که رمزارزها سرمایه‌های ایرانیان را می‌بلعند، برای آبادانی کشور هیچ فایده‌ای ندارند و سود این سرمایه‌ها را دیگران می برند. در این شرایط که بسیاری از شرکت‌های داخلی نیازمند سرمایه گذاری و توسعه کارند، بازار بورس با اعتباری که از دست داده است حالا حالاها نمی تواند تامین‌کننده نیاز آن‌ها باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات