تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 19:40
کد خبر : 12456

سریال ناتمام فایل‌های جنجالی از سران اعتدالی

سریال ناتمام فایل‌های جنجالی از سران اعتدالی

اوایل اردیبهشت‌ماه امسال بود که فایل سه‌ساعته مصاحبه طولانی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دولت روحانی را «ایران‌ اینترنشنال» برای اولین بار پخش کرد؛ مصاحبه‌ای که ظریف در بخشی از آن با سخن گفتن از تداخل کار «میدان» با «دیپلماسی» و ناگفته‌هایی از سیاست جمهوری اسلامی ایران در سوریه، سر و صدای زیادی به پا

اوایل اردیبهشت‌ماه امسال بود که فایل سه‌ساعته مصاحبه طولانی «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دولت روحانی را «ایران‌ اینترنشنال» برای اولین بار پخش کرد؛ مصاحبه‌ای که ظریف در بخشی از آن با سخن گفتن از تداخل کار «میدان» با «دیپلماسی» و ناگفته‌هایی از سیاست جمهوری اسلامی ایران در سوریه، سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

در بخشی از این فایل صوتی ظریف گفته بود: (سردار) سلیمانی معتقد بوده چون میدان اصل است باید به‌طور مثال از هواپیمایی هما استفاده کرد ولو آنکه ۲۰۰ درصد به دیپلماسی کشور هزینه بخورد.

 

 

بسیاری از ناظران، چند ماه مانده به انتخابات سیزدهم ریاست جمهوری، افشای این فایل صوتی را کار رقبا برای از میدان به در کردن ظریف دانستند.

 

در ادامه و با افشای محتوای نامه‌نگاری میان «علی لاریجانی» با شورای نگهبان در زمینه دلایل رد صلاحیت وی در انتخابات اخیر، روزنامه «کیهان» نوشت: منتشرکننده نامه محرمانه و پاسخ آن، همان فرد (سعید. آ/ از عناصر فراری مقیم فنلاند) و شبکه‌ای است که پیش از این، فایل صوتی و محرمانه مصاحبه آقای ظریف با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری را درز داده و منتشر کرده بود. البته جای سؤال است که نامه محرمانه شورای نگهبان به یک نامزد، چرا و چگونه از رسانه‌های بیگانه سر در می‌آورد؟

 

در حالی که کمتر از یک هفته پیش سخنگوی قوه قضاییه درباره افشای فایل صوتی ظریف اعلام داشت این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز شخص خاصی به عنوان متهم تفهیم اتهام نشده است، «ایران ‌اینترنشنال» فایلی تصویری را از آیت الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» منتشر کرده است.

 

بخش مهم این فایل تقطیع شده که زمان آن سال ۹۰ و قبل از انتخابات مجلس نهم اعلام شده، آنجا است که مرحوم هاشمی می‌گوید جهت برگزاری انتخاباتی پویا خدمت رهبر انقلاب رسیده و نظر مساعدی دریافت کرده اما در نهایت این امر به سرانجام نرسیده است.

 

شبکه سعودی یک روز بعد از پنجمین سالگرد درگذشت هاشمی این فایل تصویری را از پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله با این زیرنویس پخش کرده که «گروه‌هایی خطرناک در تصمیم‌گیری‌های کلان تاثیر دارند»

 

 

به گزارش ایران مامن، نکته قابل تامل، سخنان «فائزه هاشمی» پیش از انتشار این فایل تصویری است که در مصاحبه‌ای مدعی شده «سیدابراهیم رئیسی» کاره‌ای نیست و سپاه دولت را اداره می کند. همزمان «محمد هاشمی» برادر مرحوم هاشمی هم گفت که وی در صدا و سیما ممنوع الصدا و ممنوع التصویر است.

 

انتشار این فایل‌ها که اسنادی مهم است و نشان داده تبعات سیاسی خود را به سرعت نشان می‌دهد، معمولا با اغراض و اهداف سیاسی خاصی صورت می‌گیرد.

 

از سوی دیگر حتی رسانه‌های دارای حاشیه امن نیز با ملاحظات فراوانی در این باره سخن می‌گویند و این وضعیت بر ابهامات موجود در این زمینه می‌افزاید.

 

اواخر آذرماه بود که روزنامه «جوان» نوشت: بعد از گذشت بیش از یک دهه هنوز هیچ فرد مسئولی در خصوص سرقت و قاچاق گنجینه آرشیوی صدا و سیما محاکمه نشده است.

 

حال باید به انتظار نشست و دید که فایل اظهارات هاشمی کدام طیف و جریان را به واکنش تند و تیزتری برخواهد انگیخت و آیا تغییر در وضعیت اعتدالیون ایجاد خواهد کرد یا نه؟

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات