تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399 - 14:45
کد خبر : 4818

امپراتوری ما کوتوله‌ها

امپراتوری ما کوتوله‌ها

اسکندر، نرون، ناپلئون، فرانکو، هیتلر، استالین، موسولینی و … لیست بلندبالایی از قَدَرقدرت‌ها است که قامت کوتاه مانع درازدستیشان در تاریخ جهان نشد اما این فقط مساله قد و قواره نیست. آلفرد آدلر روانشناس سیاسی از گره فرومایگی در شخصیت‌هایی می‌گوید که آن‌ها را به دیکتاتورهای کوچک و بزرگ مبدل می‌سازد.   ناممان به عنوان

اسکندر، نرون، ناپلئون، فرانکو، هیتلر، استالین، موسولینی و … لیست بلندبالایی از قَدَرقدرت‌ها است که قامت کوتاه مانع درازدستیشان در تاریخ جهان نشد اما این فقط مساله قد و قواره نیست. آلفرد آدلر روانشناس سیاسی از گره فرومایگی در شخصیت‌هایی می‌گوید که آن‌ها را به دیکتاتورهای کوچک و بزرگ مبدل می‌سازد.

 

ناممان به عنوان متجاوز جنسی بر سر زبان‌ها می‌افتد، ایرادی ندارد با تابلو ۱۲.۵ میلیاردی این‌بار اسممان بعنوان یک رکوردشکن هنری مطرح می‌شود و خدشه‌ناپذیری محبوبیتمان عریان می‌شود.

 

از دایره تنگ ادبیات این مملکت و ممیزی و … بی‌وقفه می‌نالیم اما واقعیت درونمان غرق حسرت است که چرا قدّ هدایت، جمالزاده و علوی بزرگ نیستیم، پس راهش این است که کیفکش‌های مکتب ادبی‌مان را در جایگاه منشی و راننده آژانس منصوب کرده و آن بقیه را که امکان سر برآوردن دارند سرکوب می‌کنیم.

 

جرات گردنکشی و نه گفتن به بالادستی‌ها را نداریم، سه‌چهار کارمندی را که آب‌باریکه زندگیشان از زیر دستمان می‌گذرد له می‌کنیم.

 

حتی اگر آفتابه‌بان سرویس عمومی باشیم، در برابر آفتابه‌ها و مشتریان پراضطرار هم از سودای امپراتوری کوتاه نمی‌آییم.

 

محمد موسی کاظمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات