تاریخ انتشار : جمعه 27 تیر 1399 - 18:25
کد خبر : 1269

آلارم فروپاشی روحیه‌های عالی / صدای اعتراض باز هم بلند شد

آلارم فروپاشی روحیه‌های عالی / صدای اعتراض باز هم بلند شد

شامگاه پنجشنبه بیست و ششم تیرماه رسانه‌ها از بروز تجمعات اعتراضی در بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان خبر دادند. فرمانده انتظامی این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشته «در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی» ساعت ۹ دیشب در میدان بانک ملی بهبهان تجمع

شامگاه پنجشنبه بیست و ششم تیرماه رسانه‌ها از بروز تجمعات اعتراضی در بهبهان یکی از شهرهای استان خوزستان خبر دادند.

فرمانده انتظامی این شهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشته «در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی» ساعت ۹ دیشب در میدان بانک ملی بهبهان تجمع کرده‌اند.

در ادامه، رسانه‌های فارسی زبان خارجی و کانال‌های خبری مجازی از شکل‌گیری فضای امنیتی در چند شهر بزرگ از جمله پایتخت خبر داده و تصاویر و ویدئوهایی را منتشر ساختند.

به گزارش ایران مامن ، سپاه خراسان ‌رضوی هم از بازداشت چند نفر به اتهام انتشار فراخوان و تشویق مردم به اعتراض خیابانی خبر داده است.

اصلی‌ترین زمینه ایجاد نارضایتی این روزها تداوم مشکلات معیشتی و نبود چشم‌اندازی مشخص از پایان این وضعیت است.

این در حالی است که انتظار می‌رفت پس از توصیه‌های رهبری به مجلسی‌ها برای همکاری با دولت جهت رفع مشکلات اقتصادی، زمزمه‌های بازگشت ارز صادراتی به کشور و تزریق دلار به بازار از سوی بانک مرکزی، روند افت ارزش ریال متوقف شده و فشار روانی ناشی از دلار ۲۴ هزار تومانی تا حدی کاهش یابد.

در این شرایط برخی هم به محرک‌هایی چون صدور حکم اعدام برای سه تن از متهمان اعتراضات آبان ۹۸ اشاره می‌کنند. گروهی هم فضای روانی ایجاد شده پس از اعلام برنامه همکاری بیست‌ساله ایران و چین را عاملی در دامن زدن به نارضایتی‌ها به ویژه در شبکه‌های مجازی می‌دانند.

نگرانی‌ها از بروز اعتراضات گسترده همچون وقایع آبان ۹۸ هر چند جدی به نظر نمی‌رسد و محرکی هم چون گران شدن بنزین در کار نیست اما تورم، فشارهای روانی حاکم بر جامعه، نگرانی از آینده و التهاب اقتصادی که این روزها در فعالیت‌های بورسی به چشم می‌خورد طبقات متوسط و فقیر را به شکلی کم‎سابقه درگیر ساخته است.

هر چند در روزها و ماه‌های آغاز نابسامانی‌های اقتصادی و آشکار شدن آثار تحریم‌های آمریکا، حفظ روحیه ملی و تلاش مضاعف مسئولان جهت استفاده از ظرفیت‌های داخلی چشم‌اندازی برای عبور از این شرایط سخت را پدید آورده بود اما به تدریج آلارم رسیدن روزهای سخت‌تر به گوش می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات