تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1400 - 23:19
کد خبر : 12791

قرعه افشای اصوات دردسرساز این بار به نام سپاه افتاد

قرعه افشای اصوات دردسرساز این بار به نام سپاه افتاد

نام «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه سابق تا مدت‌ها با موضوع افشای فایل‌های صوتی جنجالی گره خورده بود و اخیرا هم مجبور شد به یک ادعای مجازی درباره ساخت یک پروژه ساختمانی لوکس در شمال کشور پاسخ بدهد و آن را تکذیب کند.   همزمان، انتشار اظهارات رئیس اتاق بازرگانی درباره نمایندگان مجلس سبب شد تا

نام «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه سابق تا مدت‌ها با موضوع افشای فایل‌های صوتی جنجالی گره خورده بود و اخیرا هم مجبور شد به یک ادعای مجازی درباره ساخت یک پروژه ساختمانی لوکس در شمال کشور پاسخ بدهد و آن را تکذیب کند.

 

همزمان، انتشار اظهارات رئیس اتاق بازرگانی درباره نمایندگان مجلس سبب شد تا به گفته یکی از اعضای این اتاق، سهم بودجه‌ای آن در ۱۴۰۱ قطع شود.

 

به گزارش ایران مامن، همه این‌ها زیر سایه انتشار مجدد یک فایل صوتی از مکالمه سردار «عزیز جعفری» فرمانده سابق سپاه پاسداران با سردار «صادق ذوالقدرنیا» معاون سابق اقتصادی قرار گرفت.

 

 

روزنامه «شرق» در توضیح این ماجرا نوشت: روز پنجشنبه، یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی، فایلی صوتی را منتشر کرد که در آن سردار جعفری، فرمانده پیشین سپاه و سردار ذوالقدرنیا، معاون سابق اقتصادی و سازندگی سپاه، درباره فساد در برخی قسمت‌های این نهاد با هم گفت‌وگو می‌کنند.

 

این فایل متعلق به سه سال پیش است. درباره این فایل و موضوعات مطرح‌شده در آن، یک منبع آگاه به خبرنگار «شرق» گفت: این فایل سه سال پیش هم منتشر شده بود، در آن سال بی‌بی‌سی این فایل را منتشر کرد و امسال رادیو فردا این کار را کرده است. موضوع جدیدی هم نیست و کاملا روشن بوده است، افراد مرتبط با آن هم به دادگاه رفتند.

 

با توجه به اینکه نام دو چهره شاخص سپاهی یعنی سردار شهید «قاسم سلیمانی» و «محمد باقر قالیباف» فرمانده سابق نیروی هوایی سپاه و رئیس کنونی مجلس در این پرونده پررنگ است، بهارستان وارد ماجرای بررسی شد.

 

نتیجه این بررسی، اظهارات سخنگوی کمیسیون امنیت ملی بود که اظهار داشت: فایل صوتی مکالمه دو شخصیت نظامی را چندین بار گوش کردم. …انتشار این فایل اتفاق خاصی نیست. …دشمنان خیلی قند در دلشان آب نشود که کار بزرگی کرده‌اند.

 

این اتفاقات طی روزهای اخیر واکنش‌های متعددی به دنبال داشته است. «مجتبی توانگر» نماینده تهران گفته اینکه در یک دستگاه تخلف رخ دهد مسئله عجیبی نیست اما مهم تر آن است که این تخلفات شناسایی شده و به آنها رسیدگی می شود و افراد متخلف مجازات می شوند.

 

با توجه به تکرار نام قالیباف در این فایل و پرونده، مشاور رسانه‌ای وی اظهار داشته فایل صوتی پخش شده مجموعه ای ادعا علیه بسیاری از افراد است. …سردار جعفری و سخنگوی سپاه باید در مورد آن توضیح دهند و در دادگاه دروغ بودن ادعاها علیه قالیباف روشن شده است.

 

 

از سوی دیگر و در حالی که برخی ناظران، از تلاش جریان‌هایی در نهادهای امنیتی و نظامی برای تخریب وجهه سردار سلیمانی سخن می‌گویند، «منصور حقیقت پور» از نزدیکان «علی لاریجانی» به «نامه نیوز» گفته است: فایل صوتی اخیر با هدف زدن قالیباف منتشر شد. این قصه برای سال ٩٧ بود، الان سال ١۴٠٠ در حال اتمام است چرا یک فایل صوتی بعد از ۴ سال منتشر شد؟ من فکر می کنم، دارند دورخیز می کنند تا قالیباف را بندازند و سه قوه را بیشتر با هم هماهنگ کنند.

 

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده بهشهر

غلامرضا شریعتی اندراتی نماینده بهشهر

 

در این میان و در حالی که حتی خبرگزاری «فارس» صحت فایل صوتی مزبور را تایید کرده اظهارات برخی نمایندگان جالب توجه به نظر می‌رسد. از جمله «غلامرضا شریعتی» نماینده بهشهر که منکر همه چیز شده و در مصاحبه با «انتخاب» مدعی شده این فایل صوتی که در فضای مجازی منتشر شده است، هیچ مفهومی ندارد، یعنی کسی نمی‌تواند صدا را به درستی تشخیص دهد. این نوع کارها را هر فرد دیگری می‌تواند درست و برای تخریب افراد استفاده کند. این‌ مسائل، مسائلی نیست که بتوان به آن استناد کند. هر آدم عاقلی می‌تواند بفهمد که این‌ها دست ساخته و پرداخته کارهای گرافیکی و رسانه‌ای است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات