تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399 - 11:37
کد خبر : 1288

هشدار حالت نیمه آماده باش/ زلزله هم می‌آید؟

هشدار حالت نیمه آماده باش/ زلزله هم می‌آید؟

سازمان نقشه‌برداری کشور در گزارش تحلیلی از دو زلزله اردیبهشت و خردادماه در تهران؛ اعلام کرده قطعه گسل مشا که در ١٩ اردیبهشت فعال شده پیش‌تر هم فعالیت داشته هم در سال ١۶۶۵ میلادی جابه‌جا شده و هم در زلزله ١٨٣٠ میلادی. در سال ١۶۶۵ یک زلزله به بزرگای ۶ تا ٧ ریشتر اتفاق افتاده

سازمان نقشه‌برداری کشور در گزارش تحلیلی از دو زلزله اردیبهشت و خردادماه در تهران؛ اعلام کرده قطعه گسل مشا که در ١٩ اردیبهشت فعال شده پیش‌تر هم فعالیت داشته هم در سال ١۶۶۵ میلادی جابه‌جا شده و هم در زلزله ١٨٣٠ میلادی. در سال ١۶۶۵ یک زلزله به بزرگای ۶ تا ٧ ریشتر اتفاق افتاده و در سال ١٨٣٠ با بزرگی ٧ بوده است. یک زلزله با بزرگای ۵ هم در سال ١٩٣٠ اتفاق افتاده که روی همین قطعه گسل مشا بوده. بدین ترتیب دوره بازگشت بین دو زلزله با بزرگای ٧ در گسل مشا ١۶۵ سال وبین دو زلزله با بزرگای پنج  ٩٠ سال است.

به گزارش ایران مامن ، اکنون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به همه پرسنل خود حالت نیمه آماده باش اعلام کرده است . متن نامه به این شرح است:

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران
با سلام و احترام
       نظر به نامه‌های شماره  ۹۹/۱۶/۱۶۰۴۸ مورخ ۱۳۹۹/۴/۲۲ و شماره۹۹/۱۶/۱۶۶۱۲ مورخ  ۱۳۹۹/۴/۲۴ استانداری محترم تهران، در خصوص دستور اکید قائم مقام شورای عالی مدیریت بحران و وزیر محترم کشور مبنی بر  لزوم آمادگی برای شرایط اضطرار و ادامه وضعیت نیمه آماده باش در استان تهران (به ویژه پایتخت) به دنبال زمین لرزه‌های شهرستان فیروزکوه، خواهشمند است دستور فرمائید ضمن اعلام هشدار آگاه‌سازی و پیش‌بینی کلیه تمهیدات لازم جهت مقابله با شرایط اضطراری به بخش‌های تحت مدیریت، تا اطلاع ثانوی کلیه عوامل ذیربط در وضعیت نیمه آماده باش (لغو مرخصی کلیه مدیران و تنظیم لیست رده جانشینی و در دسترس بودن ۲۴ ساعته) قرار گیرند.
امضا کننده : رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران – رضا کرمی محمدی
زلزله

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات