تاریخ انتشار : سه شنبه 3 خرداد 1401 - 1:35
کد خبر : 13778

حادثه متروپل آبادان؛ سنگین مثل پلاسکو و سوزان شبیه سینما رکس

حادثه متروپل آبادان؛ سنگین مثل پلاسکو و سوزان شبیه سینما رکس

ساختمان تجاری «متروپل» در خیابان امیری‌ آبادان ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد فرو ریخت.   در ساعات نخست این حادثه، عمق فاجعه مشخص نبود تا اینکه شمار قربانیان تا پایان روز به ۶ نفر رسید به همراه نزدیک به ۳۰ مصدوم.   به دنبال معلوم شدن هویت شماری از زیر آوارماندگان، تصاویری از خانواده‌های ملتهب آنان

ساختمان تجاری «متروپل» در خیابان امیری‌ آبادان ساعت ۱۲:۳۰ دوم خرداد فرو ریخت.

 

در ساعات نخست این حادثه، عمق فاجعه مشخص نبود تا اینکه شمار قربانیان تا پایان روز به ۶ نفر رسید به همراه نزدیک به ۳۰ مصدوم.

 

به دنبال معلوم شدن هویت شماری از زیر آوارماندگان، تصاویری از خانواده‌های ملتهب آنان در رسانه‌ها انتشار یافت که به گفته ناظران تکراری بر روز آتش گرفتن سینما رکس این شهر در مرداد ۱۳۵۷ بود.

 

 

هر چند ساختمان متروپل مانند پلاسکو که در ۳۰ دی ۹۵ فروریخت، مستهلک و قدیمی نبود اما به سرعت بسیاری از رسانه‌ها به سراغ هشدارهایی رفتند که پیش از فروریختن متروپل به طور جدی عنوان شده بود.

 

این سازه عظیم ۱۱ طبقه روی زیربنای ۴۵ هزار متر مربعی در حالی احداث شده بود که قبل از آن سینما متروپل در همین مکان وجود داشت.

 

پس از حادثه سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کل کشور اعلام داشت شهرداری آبادان به گزارش‌های سازمان نظام مهندسی درباره وضعیت ساخت و ساز این پروژه توجه نکرده و در تخلفی آشکار ۳ طبقه این برج به‌صورت اضافه ساخته شده است.

 

 

ساختمان متروپل در سال ۹۶ پروانه ساخت را اخذ کرد و قرار بود به زودی رسما و دوباره افتتاح شود.

 

 

در میانه خبرها و تصاویر مختلفی که در این ارتباط انتشار یافت؛ از کتک خوردن شهردار آبادان در زمان حضور در محل ریزش تا دستگیری مالک و پیمانکار متروپل و سپس دستور مقامات ارشد اجرایی کشور برای رسیدگی فوری به سانحه آبادان، نام سازنده و هولدینگ معروفش برجسته بود؛ «حاج حسین عبدالباقی» که گفته می‌شود به خاطر ثروت فراوان و ارتباطات ویژه با مقامات محلی تحت عنوان کارآفرین برتر و پیشکسوت معماری و … توانسته بود هشدارهای مربوط به ریزش را طی سال‌های اخیر خاموش کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات