تاریخ انتشار : جمعه 13 خرداد 1401 - 22:53
کد خبر : 13898

اسرائیلی‌ ها چطور خودکشی می کنند؟

اسرائیلی‌ ها چطور خودکشی می کنند؟

پوشش گسترده و پررنگ و لعاب کنفرانس خبری میراثدار «محمدرضا پهلوی» در سیزدهم خرداد اجازه نداد تا رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به شکل دلخواهشان خط خبری حادثه سقوط یکی از افسران ارشد سپاه پاسداران در منزلش را پوشش دهند؛ رخدادی که «ایران اینترنشنال» آن را «حذف فیزیکی عضو واحد ۸۴۰ سپاه قدس» عنوان کرده و گمانه‌زنی‌هایی

پوشش گسترده و پررنگ و لعاب کنفرانس خبری میراثدار «محمدرضا پهلوی» در سیزدهم خرداد اجازه نداد تا رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی به شکل دلخواهشان خط خبری حادثه سقوط یکی از افسران ارشد سپاه پاسداران در منزلش را پوشش دهند؛ رخدادی که «ایران اینترنشنال» آن را «حذف فیزیکی عضو واحد ۸۴۰ سپاه قدس» عنوان کرده و گمانه‌زنی‌هایی در ارتباط با خودکشی، جاسوسی برای موساد و ارتباط با ترور دو هفته پیش خیابان فداییان اسلام تهران به راه انداخته است.

 

 

هر چند «تسنیم» درگذشت « علی اسماعیل ‌زاده» را سانحه اعلام داشته ولی کلیدواژه خودکشی در ارتباط با این خبر از سوی رسانه‌های خارجی پرتکرار گشته است.

 

اخبار مرتبط:

اسرائیل و مهندسی ترور

پرستویی که روی سر رئیس سابق موساد نشست

 

این رویداد بهانه‌ای شد تا ایران مامن به گزارش‌های مرتبط با خودکشی در میان اطلاعاتی ها و نظامیان اسرائیلی نگاهی بیاندازد.

 

به گزارش رسانه های صهیونیستی سه افسر ارشد سرویس اطلاعاتی اسرائیل موساد طی یک سال خودکشی کرده اند. کانال ۱۲ اسرائیل چندی پیش گزارش داد «آیالون شاپیرا» افسر موساد در ۲۶ مارس ۲۰۲۱ خودکشی کرده است. شاپیرا قبل از انتقال به موساد، در یگان ۸۲۰۰ سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل موسوم به «أمان» خدمت می کرد؛ نهادی که مسئولیت جاسوسی الکترونیک، فرماندهی جنگ الکترونیک و رمزشکنی را بر عهده دارد.

 

شاپیرا در موساد موفقیت هایی داشته و ارتقاء شغلی نیز یافته است. پدر شاپیرا مشکلات روانی را دلیل خودکشی این افسر عنوان کرده و گفته که او برای مدتی تحت مراقبت روان‌پزشک بوده است. به باور برخی از کارشناسان با اینکه موساد سال ۲۰۱۹ به این افسر گواهی قدردانی داده بود، اما حالت روانی و تنفرآمیزی از کلیت وظایفش روح و روان او را تحت تأثیر قرار داده بود. برای همین او با هزینه شخصی هفته ای یک‌بار به روان‌پزشک مراجعه می کرد.

 

آن‌طور که گفته می‌شود مرگ «آیالون شاپیرا» اولین مورد از سه مورد خودکشی دوران تصدی کوهن در موساد در سال ۲۰۲۱ بوده است. پس از ۳ ماه، یکی دیگر از افسران موساد در داخل همین دستگاه اطلاعاتی خودکشی کرد و ۹ ماه بعد نیز سرباز سوم در راهروهای موساد خود را کشت. آنچه توجه رسانه ها را جلب کرده این است که از هیچ‌کدام از افسران کشته‌شده اطلاعاتی در خصوص دلایل و شرایط خودکشی در دسترس نیست.

 

موساد در پاسخ به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی ادعا کرده آن‌ها به تبعات این خودکشی ها آگاه هستند، از این موارد درس می گیرند و برای جلوگیری از موارد ناگوار در آینده تمام تلاش خود را با بهبود ابزارها و ادوات موجود به کار خواهند گرفت.

 

 

پیش‌ازاین نیز تعداد بالایی خودکشی در بین سایر نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی ثبت شده بود. به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی با وجود تلاش طرف های مسئول برای مقابله با این پدیده سالانه حداقل ۳۰ سرباز اسرائیلی خودکشی می کنند.

 

در همین حال فرماندهان ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای کاهش خودکشی سربازان با صدور دستوراتی خواستار کاهش سلاح های در دسترس سربازان شده اند. بر اساس گزارش‌ها خوردن دارو با ۶۹ درصد شایع‌ترین شیوه خودکشی در نزد اسرائیلی‌ها است، قطع رگ با ۸ درصد و دار زدن با ۶ درصد از دیگر شیوه‌های خودکشی در این رژیم است.

 

سیستم نظامی رژیم اسرائیل در سال های اخیر بارها به نیاز مأموران و سربازان کشته شده به روان‌پزشک اذعان کرده است. ساختار نظامی رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته به این نتیجه رسیده که نظامیانی که اقدام به تیراندازی و شلیک می‌کنند نیازمند کمک‌های روانی هستند. زمان آن فرا رسیده که این موضوع درک شود کسانی که جان انسان‌ها را می‌گیرند نیازمند کمک روانی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات