تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 18:08
کد خبر : 1737

نیمه پنهان افشاگری فتاح

نیمه پنهان افشاگری فتاح

سخنان اخیر «سیدپرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه نگاه یک سیما در فضای سیاسی و رسانه‌ ای کشور حاشیه‌ساز شده است. فتاح در این برنامه از ساختمان‌هایی گفت که به بنیاد تعلق دارند ولی در تصرف افراد و نهادهای خاص هستند؛ ساختمان‌هایی با بناهایی بالای هزار متر که سال‌ها است به رغم درخواست بنیاد

سخنان اخیر «سیدپرویز فتاح» رئیس بنیاد مستضعفان در برنامه نگاه یک سیما در فضای سیاسی و رسانه‌ ای کشور حاشیه‌ساز شده است. فتاح در این برنامه از ساختمان‌هایی گفت که به بنیاد تعلق دارند ولی در تصرف افراد و نهادهای خاص هستند؛ ساختمان‌هایی با بناهایی بالای هزار متر که سال‌ها است به رغم درخواست بنیاد نه تخلیه می‌شوند، نه اجازه ای بابت آنها پرداخت می‌شود.

برخی رسانه‌ها اظهارات فتاح را «افشاگری» علیه برخی نهادها و چهره‌های سیاسی با «اهداف انتخاباتی» تعبیر می‌کنند. از نگاه طیفی از منتقدان، شیوه افشاگرایانه فتاح، یادآور «بگم بگم‌های» احمدی نژاد است که سالها با نمایش عدالتخواهی، الگویی خاص خود را در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور پایه گذاری کرد.

این نگاه هرچند ممکن است بخشی از واقعیات مربوط به کامجویی سیاسیون از امکانات حاکمیتی و شائبه سیاسی‌کاری در مبارزه با فساد و ویژه‌خواری را در برداشته باشد، ولی واقعیت بزرگتری را نادیده می‌گیرد؛ املاک و در اصل اموال نهادی که قرار بوده بر اساس عنوان و کارویژه بنیاد صرف یاری‌رسانی به مستضعفان و دست‌گیری از محرومان شود، اساسا کاربردی چون گوشت قربانی پیدا کرده که دست مستضعفی به آن نمی‌رسد.

شاید فتاح از این افشاگری اهدافی را برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ در سر داشته باشد، ولی در این میان نباید سویه پررنگتر و اصلی این ماجرا را نادیده گرفت.

ایران مامن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات