تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1399 - 19:53
کد خبر : 1740

وحشت سیاسی در لبنان پس از انفجار بیروت

وحشت سیاسی در لبنان پس از انفجار بیروت

موج انفجار مهیب روز سه‌شنبه چهاردهم مردادماه بیروت که تاکنون شمار قربانیانش بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شده پس‌لرزه‌های سیاسی شدیدی برجای گذاشت. پس از استعفای چهارمین وزیر کابینه یعنی وزیر اطلاع‌رسانی، امروز دوشنبه بیستم مردادماه رسانه‌ها از رایزنی «حسان دیاب» نخست وزیر با رئیس‌جمهوری این کشور برای استعفا خبردادند. نکته جالب توجه اینکه سریال

موج انفجار مهیب روز سه‌شنبه چهاردهم مردادماه بیروت که تاکنون شمار قربانیانش بیش از ۲۰۰ نفر اعلام شده پس‌لرزه‌های سیاسی شدیدی برجای گذاشت.

پس از استعفای چهارمین وزیر کابینه یعنی وزیر اطلاع‌رسانی، امروز دوشنبه بیستم مردادماه رسانه‌ها از رایزنی «حسان دیاب» نخست وزیر با رئیس‌جمهوری این کشور برای استعفا خبردادند. نکته جالب توجه اینکه سریال استعفاها پیش از انفجار و با کناره‌گیری «ناصیف حتی» وزیر امورخارجه آغاز شده بود.

به گزارش ایران مامن، طیفی از رسانه‌های لبنانی و غیرلبنانی این استعفا را قطعی دانسته و از فروپاشی حتمی دولت خبر دادند.

رویدادهای سیاسی لبنان این روزها از سه جنبه با مفهوم وحشت گره خورده است؛ پس از واقعه هولناک بیروت، مسئولیت آواربرداری این انفجار باعث تن‌لرزه مقامات این کشور شد و مصائب پیشین دولت بیروت همچون بدهی و رکود و … را بشدت سنگین‌تر کرد. سفر اخیر رئیس‌جمهوری فرانسه به لبنان و هشدار وی در زمینه اصلاحات در این کشور بر این وحشت دامن زده است.

از سوی دیگر اعتراضات لبنان شکلی خشن و رادیکال‌تر از تجمعات خیابانی دارد که از مهرماه پارسال بیروت و دیگر شهرهای این کشور را درنوردید. تصاویر گوناگونی از برپایی چوبه دار برای نخبگان سیاسی این کشور در خیابان‌ها طی روزهای اخیر منتشر شد.

علاوه بر اینکه بی‌ثباتی‌های سیاسی پیاپی در لبنان و روزگار بی‌دولت در این کشور وحشتی مضاعف را هم نزد مردم و هم سیاسیون این کشور ایجاد می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات