تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 فروردین 1402 - 22:54
کد خبر : 17751

رسانه مایه‌دار اما ورشکسته

رسانه مایه‌دار اما ورشکسته
بسیاری طی این چند روز در فضای مجازی به مقایسه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز شبکه نمایش خانگی با صداوسیما پرداختند تا بگویند فاصله این رسانه با رقبا برای تولید جذابیت از زمین تا آسمان است.

تا پیش از فرارسیدن سال نو، اصلی‌ترین موضوعی که درباره صداوسیما مورد توجه بود، افزایش بودجه آن بود اما آمدن نوروز کافی بود تا باز هم اوضاع این رسانه بیش از سایر اوقات به چشم آید.

 

نگاهی گذرا به برنامه‌های صداوسیما می‌گوید این رسانه و در واقع این سازمان عریض و طویل همه تلاشش را به کاربسته تا شادترین برنامه‌هایش را پیش چشم مخاطب به تصویر درآورد؛ تلاشی که با توجه سلایق و تابوهای حاکم بر صداوسیما، نتایج و نمودهایش گاه بیشتر مضحک بوده تا شادی‌آور.

 

بسیاری طی این چند روز در فضای مجازی به مقایسه برنامه‌های نوروزی شبکه‌های ماهواره‌ای و نیز شبکه نمایش خانگی با صداوسیما پرداختند تا بگویند فاصله این رسانه با رقبا برای تولید جذابیت از زمین تا آسمان است.

 

 

نهایت ابتکار صداوسیما بیرون آوردن سریال‌های زیرخاکی مثل «مثل آباد»، «متهم گریخت» و … از آرشیو و تکرار آن برای چندمین بار در شبکه‌های مختلف بود. به این ترتیب، تنها سریالی قابل‌توجهی که برای مناسبت نوروز و ماه رمضان تدارک دیده شد «نون خ» بود که چهارمین فصل آن در حال پخش است.

 

همه این‌ها در حالی است که بودجه صداوسیما در یکی دو سال گذشته در کنار تعرفه‌های تبلیغاتش رشد قابل توجهی یافته اما به نظر می‌رسد فرایند تولید در این سازمان تقریبا متوقف شده است؛ وضعیتی که البته غیر از هزینه‌های مالی، بی‌ربط با کوچ بازیگران و هنرمندان شاخص از این رسانه به سمت سریال‌های نمایش خانگی نیست و سرمایه‌های انسانی صداوسیما بعد از اعتراضات اخیر هم بشدت آب رفته است.

 

به گزارش ایران مامن، در این فضا است که معدودی از فوتبالیست‌ها و خوانندگان و بازیگرانی که در برنامه‌های نوروزی صداوسیما حضور یافتند و از استودیوی این شبکه به آن شبکه می‌رفتند، به نوشته برخی رسانه‌ها برای چند دقیقه مطالبه چندصدمیلیون تومان داشته‌اند.

 

نگاهی به اوضاع صداوسیما می‌گوید این رسانه با وجود ماموریت‌هایی مانند فرهنگ‌سازی، بازگرداندن اعتماد عمومی و ترمیم سرمایه اجتماعی که برعهده‌اش گذاشته‌اند و با بودجه هشت‌هزار میلیاردی و منابع درآمدی متعددش، بیش از رسانه‌ای ورشکسته به نظر نمی‌رسد.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات