تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 22:37
کد خبر : 18033

آزارگری جنسی چاشنی تئوری توطئه در آمریکا

آزارگری جنسی چاشنی تئوری توطئه در آمریکا
کیو اِنان می‌گوید تلاش دارد به عنوان بخشی از رسالت خود مانع سوء‌استفاده جنسی از کودکان و مبارزه با دولت پنهان در آمریکا شود.

یک مطالعه رفتاری روی کاربران آنلاین نشان می‌دهد زنان به عنوان اهداف مورد هجمه گروه «کیو اِنان» (QAnon) تا ۱۰ برابر بیشتر از مردان با آزار و اذیت جنسی رو به رو بوده اند.

 

به گزارش ایران مامن، این رفتار از سوی گروهی ثبت شده که می‌گوید تلاش دارد به عنوان بخشی از رسالت خود مانع سوء‌استفاده جنسی از کودکان و مبارزه با دولت پنهان در آمریکا شود.

 

کیو اِنان یک تئوری توطئه سیاست‌های راستگرایانه است که بیان می‌دارد توطئه‌ای پنهان از سوی آنچه ادعا می‌شود «دولت پنهان در ایالات متحده آمریکا» است علیه دولت-ملت آمریکا در جریان است. این نظریه در اکتبر ۲۰۱۷ با پستی در وبگاه فورچن (۴چن) از سوی کسی با اسم رمز کیو آغاز شد که احتمال دارد بعدها افراد بیشتری نیز به او پیوسته باشند.

 

از دید پیروان این گروه، توطئه‌ای جدی از سوی «دولت پنهان در آمریکا» علیه دولتی قانونی (ترامپ در آن مقطع) جریان دارد.

 

کیو انان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را شخصیتی محوری در نبرد پشت پرده علیه گروهی شوم از دشمنان آمریکا موسوم به دولت پنهان می‌دانند. به باور طرفداران این گروه، نخبگان دولت پنهان (سیاستمداران، چهره های سرگرم‌کننده و افراد مشهور) از آدم‌خواران شیطان پرست تشکیل شده‌اند که کودکان را برای رابطه جنسی قاچاق می‌کنند.

 

 

در رابطه با این گروه، مطالعه جدیدی توسط موسسه «گفتگوی استراتژیک» (ISD) مستقر در لندن منتشر شده است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد همه قربانیان هدف پیروان «کیو اِنان» در اینترنت با شدت یکسان هدف قرار نمی‌گیرند.

 

«مارک آندره آرژانتینو» و «عدنان راجان» دانشجویان دکتری دانشگاه کنکوردیا و «آئویف گالاگر» از موسسه گفتگوی استراتژیک (ISD) برای انجام تحقیقات خود از داده‌های آنلاین جمع‌آوری شده در سال ۲۰۲۰ و اوایل سال ۲۰۲۱ استفاده کرده‌اند.

 

آن‌ها داده‌های خود را بر اساس شش مطالعه موردی شامل چهره های مشهور، از «تام هنکس» و «اندسون کوپر» تا «الن دی جنرس» و «اپرا وینفری» که همگی اهداف برجسته تئوری‌پردازان و حامیان تئوری «کیو اِنان» هستند دسته بندی کرده‌اند.

 

ذیل این تحقیقات مشخص شده در مواردی که هدف با صفت کودک آزار (pedophilia) یا عامل قاچاق جنسی (sex trafficking) مشخص می‌شود، حملات شدت و دامنه گسترده‌تری دارد. در این حملات کمپین‌هایی برای بروز تنفر و آزار جنسی هماهنگ شکل می‌گیرد که با همکاری گروهی از کاربران برای حمله به ساب ردیت فعال می‌شوند. در موارد متعددی احساسات منفی از طریق تکثیر محتواهای هماهنگ تنفر آمیز و اغلب خشونت‌آمیز تقویت شده است.

 

با اینکه بر مبنای این پژوهش، نفرت و لفاظی مبتنی بر جنسیت، نژادپرستی و ضدیت با همجنسگرایی در سراسر این داده‌ها دیده می شود، اما از بین همه عوامل یعنی جنسیت، نژاد یا گرایش جنسی مرتبط با اهداف جنسیت نقش تعیین‌کننده‌ای دارد.

 

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد زنان هدف گروه کیو اِنان ده برابر بیشتر از همتایان مرد در معرض حملات نفرت‌انگیز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند. به ادعای تهیه‌کنندگان این تحقیق رفتار مبتنی بر جنسیت در پلتفورم فیس بوک (در درجه اول) و اینستاگرام و توئیتر صادق بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات