تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 18:03
کد خبر : 8964

پول‌پاشی رسانه‌ای در شهرداری تهران؛ کوه یخ در راه است؟

پول‌پاشی رسانه‌ای در شهرداری تهران؛ کوه یخ در راه است؟

روی کارآمدن اصلاح‌طلبان در پنجمین دوره شورای شهر بسیاری از کلانشهرها از جمله پایتخت، امیدواری‌هایی را برای تحول در مدیریت شهری که سال‌ها در اختیار جریان رقیب قرار داشت به وجود آورد.   با این حال، خوش‌بینی‌ها چند ماه بعد رنگ باخت و مدیران شهری عنوان داشتند اداره نجومی شهر از سوی اسلافشان آهی در

روی کارآمدن اصلاح‌طلبان در پنجمین دوره شورای شهر بسیاری از کلانشهرها از جمله پایتخت، امیدواری‌هایی را برای تحول در مدیریت شهری که سال‌ها در اختیار جریان رقیب قرار داشت به وجود آورد.

 

با این حال، خوش‌بینی‌ها چند ماه بعد رنگ باخت و مدیران شهری عنوان داشتند اداره نجومی شهر از سوی اسلافشان آهی در بساط باقی نگذاشته است.

 

«محمدعلی نجفی» نخستین شهردار دوره پنجم شورا در تهران، دی‌ماه ۹۶ اظهار داشت شهرداری را با بیش از ۵۲هزار و یکصد میلیارد تومان یعنی چیزی نزدیک به سه‌برابر کل بودجه سال ۹۶ تحویل گرفته است؛ رقمی که البته به تدریج بیشتر اعلام شد.

 

با گذشت چهار سال و کش‌وقوس‌هایی مثل دستگیری اعضا و انحلال برخی شوراها در نقاط  مختلف کشور بخاطر پرونده انواع فساد، پارلمان و مدیران شهری به پایان دوره خود رسیده‌اند؛ اما پایانی که بی‌حاشیه نیست.

 

به گزارش ایران مامن، چند روز پیش ماجرای پول‌پاشی رسانه‌ای مرکز ارتباطات شهرداری تهران خبرساز و مشخص شد  معدودی از روزنامه‌نگاران خاص، جهت توزیع و به اصطلاح وایرال و چرخش خبر از خوان نعمت شهرداری بهره‌مند بوده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

«تک‌خواری» در شهرداری یا «ترک تشریفات» سرسام‌آور

 

 

بسیاری از این منظر به موضوع پرداختند که چرا باید برای چرخاندن یک پیج اینستاگرامی و تولید محتوای مجازی در حد یک صفحه مهجور، ارقام ۲۰۰ میلیونی و ۶۰۰ میلیونی از جیب شهروندان پرداخته شود.

 

در مقابل، عده‌ای هم این اعداد و ارقام را در مقایسه با ریخت‌وپاش‌های دوره قبلی ناچیز خواندند.

 

با این حال نکته‌ای که کمتر به آن پرداخته شده حیف‌ومیل بودجه از سوی مدعیان شفافیت است و به نظر می‌آید باید تا شروع دوره بعدی پارلمان و مدیریت شهری صبر کرد و دید که آیا ارقام منتشر شده و منعکس شده روی سایت شهرداری نوک کوه یخ ریخت‌وپاش بوده یا نه.

 

ضمن اینکه باید توجه داشت، حوزه رسانه و فعالیت‌های فرهنگی و … معمولا ناچیزترین بودجه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و باید دید شفافیت در پروژه‌های شهری چقدر واقعی بوده است.

 

از منظری دیگر، منتقدان می‌گویند از این رویداد پیدا است که با توجه به نارضایتی مردم از شهرداری، مدیران این مجموعه به این نتیجه رسیده‌اند که با استفاده از رپرتاژ آگهی یا همان روش حرف درمانی معروف افکارعمومی را با تعدادی نورچشمی رسانه‌ای مدیریت و تا حد ممکن مهندسی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات