تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1402 - 21:58
کد خبر : 18429

همسریابی مجازی یا فحشای تلگرامی

همسریابی مجازی یا فحشای تلگرامی
مشخص نیست از میان هزاران کانال مجازی که تحت عنوان صیغه و ازدواج موقت و همسریابی و ... فعالیت دارند کدام یک صاحب مجوزند و مجوزشان تا کجا دستشان را در این عرصه بازگذاشته است.

عضویت ناخواسته در کانال‌های مختلف تلگرام یا به اصطلاح «اد اجباری» موردی است که کاربران این شبکه اجتماعی با آن مواجه می‌شوند.

 

اضافه شدن به کانال‌های تلگرامی از پیش‌نیازهای استفاده طیف گسترده‌ای از پروکسی‌ها است اما به غیر از استفاده از پروکسی، احتمالا بارها شاهد بوده‌ایم که ناخواسته در گروه یا کانالی عضو شده‌ایم.

 

این موضوع زمانی آزاردهنده‌تر می‌شود که اد اجباری در برخی کانال‌های دارای محتوای نامناسب صورت گیرد. اما مساله می‌تواند پیچیده‌تر از این حرف‌ها پیش رود و به آبرو و اعتبار افراد لطمه بزند به خصوص زمانی که اضافه شدن به گروه یا کانال‌ها از حساب کاربری یک شخص بدون اطلاع وی صورت گیرد.

 

«زهرا ب» که بارها از حساب کاربری وی افراد به گروه‌های مختلف تلگرامی اضافه شده‌اند دانشجوی سال پایانی تربیت معلم و قرار است سال آینده معلم پایه اول ابتدایی شود. او می‌گوید بارها آشنایانش به او پیام داده‌ و گفته‌اند از طریق وی به گروه‌هایی راه یافته‌اند که باعث تعجبشان شده است. این در حالی است که وی از این که چگونه این اتفاق می‌افتد اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.

 

 

«پروین اروجی» خبرنگار حوزه فرهنگ در این باره می‌نویسد: صفحه تلگرام را که باز کردم، کانالی به کانال‌های موجود این سرویس پیام‌رسان اضافه شده بود، بدون اینکه خبر داشته باشم. در کانالی عضو شده بودم که زیرعنوان «صیغه و ازدواج موقت» فعالیت می‌کرد.

 

صفحه را چند بار بالا و پایین کردم و در کمال تعجب به نام یکی از خبرنگاران خانم برخوردم که قبلا در حوزه نیروی انتظامی با یکدیگر همکار بودیم. او مرا به کانال اضافه کرده بود، تماس گرفتم نه یک بار، بلکه ده بار تا بالاخره خودش تماس گرفت و در حالی که گریه می‌کرد گفت شما که باور نکردی من اسامی خبرنگاران را به این کانال کذایی اضافه کردم؟ حیثیتم رفت پیش همه.

 

گفت روحش از ماجرا خبر ندارد و گفت چند ساعت است که پاسخ تلفن‌های دوستان خبرنگاری را می‌دهد که از او درباره این کانال و چگونگی عضویت در آن سوال می‌کنند.

 

گردانندگان این کانال با استفاده از یک ربات ادشمار ابتدا به شماره مخاطبان یک فرد دسترسی پیدا کرده و به صورت خودکار اقدام به عضویت آنها در چنین کانالی کرده‌اند. با وجود فیلتر بودن پیام‌رسان تلگرام، بیش از ۱۷۰ هزار نفر خواسته و یا ناخواسته وارد این کانال شده‌اند.

 

مدیر این کانال که خود را حاج آقا الوندی معرفی می‌کند بابت معرفی و مشاوره هر یک از زنان معرفی شده به متقاضیان، ازهر یک مبلغ یکصد و پنجاه هزار تومان وجه بابت حق‌ مشاوره و حق معرفی  مطالبه می‌کند.

 

 

از کانال خارج شدم ولی امروز دوباره اد شدم ، به خبرنگاری که دوباره از حساب کاربری او اد شده بودم زنگ زدم تا موضوع را به پلیس فتا گزارش کند.

 

پیش از این شنیده بودم که خیلی از این کانال‌ها دروغین و هدفشان کلاهبرداری و اخاذی است و تصاویر خانم‌ها را از پروفایل آنها برداشته و در کانال به اضافه اطلاعات دیگر قرار می‌دهند و فعالیت زیر این عنوان جرم است و  … . اما هنوز نمی‌دانم که آیا مراجعه به پلیس در این زمینه محلی از اعراب دارد یا نه؟

 

اواخر اردیبهشت ماه بود که مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: صدور مجوز برای مراکز همسریابی از سال گذشته راه افتاده و تاکنون ۳۳ مجوز برای این مراکز در ۱۵ استان کشور صادر شده است.

 

به گزارش ایران مامن، حال مشخص نیست از میان هزاران کانال مجازی که تحت عنوان صیغه و ازدواج موقت و همسریابی و … فعالیت دارند کدام یک صاحب مجوزند و مجوزشان تا کجا دستشان را در این عرصه بازگذاشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات