تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1402 - 13:20
کد خبر : 18446

دکتر حسن سلامی

عروس‌بازی در اوقاف و مسئولانی که انسان با نام‌بردنشان می‌خواهد خودش را آب بکشد

عروس‌بازی در اوقاف و مسئولانی که انسان با نام‌بردنشان می‌خواهد خودش را آب بکشد
مدت‌ها است که تحول‌خواهان، توسعه‌طلبان و دگراندیشان، آشفته و آزرده از استعمار و تحریم خارجی و استثمار و استبداد داخلی، در صدد بودند که تغییر اساسی در اوضاع اسفبار اقتصادی و سیاسی جامعه و حکومت ایجاد کنند

خبر ۱: اواخر سال گذشته یک وکیل زن در سیرجان خودکشی و فوت کرد. ۲۲ خرداد امسال نیز ۲ خواهر  به علت فقر، خودشان را از بالای پلی در کرمان، به پایین پرت و اقدام به خودکشی کردند که به ظاهر نجات یافته‌اند.

 

خبر ۲: دادگاه انقلاب شیراز ۸ نفر از معلمان استان فارس را که اعضای انجمن صنفی فرهنگیان این استان هستند به ۲ تا پنج سال زندان و حکم تعزیری محکوم کرد.

 

خبر ۳: چندین دانشجوی دختر و پسر دانشگاه هنر تهران بازداشت شدند.

 

خبر ۴: اجاره یک میلیونی موقوفه ۱۵۰ هکتاری در قزوین توسط عروس حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف، تایید شد. (عروس‌بازی در اوقاف)

 

 

خبر ۵:

 

نکته:

مدت‌ها است که تحول‌خواهان، توسعه‌طلبان و دگراندیشان، آشفته و آزرده از استعمار و تحریم خارجی و استثمار و استبداد داخلی، در صدد بودند که تغییر اساسی در اوضاع اسفبار اقتصادی و سیاسی جامعه و حکومت ایجاد کنند.

 

آنان بارها فهرستی از تقاضاها و پیشنهادهای خود را در قالب نتایج همایش، کتاب، مقاله، یادداشت، گزارش، نامه‌ی سرگشاده، گفت وگو، توئیت انتقادی با هدف اصلاح فضای نامناسب حاکم بر شئون اجتماعی و اقتصادی کشور برای مسئولان فرستاده‌اند؛ پیشنهادها و یادداشت‌هایی که بسیاری از آن‌ها نه غیر منطقی بوده نه غیرقانونی نه غیرعقلانی و نه غیراخلاقی. با این همه، به بهانه‌های مختلف و به علت تسلط ایدئولوژی و حس لجبازی و به سبب فساد سیستمی نه تنها این پیشنهادها جدی گرفته و عملی نشده که فرمان یا رضایت از سرکوب دگراندیشان و منتقدان و دانشجویان و معلمان و روزنامه‌نگاران یا حصر و حبس و اتهام زنی به آنان، به چشم آمده است.

 

خردمندان باور دارند که مجازات کردن یک ملت از طریق تهدید و خشونت و فقر و فساد و خودکشی، عملی است خلاف اخلاق و عدالت و قانون. در  ۴۴ سال گذشته، ما جماعت‌هایی از مسوولان را دیده‌ایم که بازو به بازوی هم انداختند و جمهوریت را به بن‌بست و اکثریت ملت را به نومیدی کشاندند. انسان وقتی اسم بعضی از این‌ها را می‌بَرد یا رفتارشان را می بیند دلش می‌خواهد برود خودش را آب بکشد!

 

۳۱ خرداد ۱۴۰۲

 

* نوشتارهای ستون مداد مشکی صرفا دربردارنده نظرات نویسنده است و به واسطه تنوع آرا و دیدگاه‌ها انتشار می‌یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات