تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 14:21
کد خبر : 18511

وقاحت سیاسیون و دلیل اصلی آن

وقاحت سیاسیون و دلیل اصلی آن
علت برخی اظهارات سیاسیون را می‌توان در یک کلمه ساده و عامیانه جست‌وجو کرد که به راحتی اوضاع آنان را توصیف کند: «شکم سیری»

در شرایطی که گرفتاری‌های تامین کف نیازهای اولیه‌ مانند خوراک و پوشاک و مسکن فکر و ذکر اکثر مردم را درگیر کرده برخی از سیاسیون سخنانی را به زبان می‌آورند که بیشتر به تمسخر و زخم‌زبان و تلاش برای سوزاندن ملت می‌ماند تا هر چیز دیگری.

 

در تازه‌ترین این دست افاضات، «غلامرضا مصباحی مقدم» نماینده ادوار مجلس، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و اقتصادشناسِ جریان اصولگرای سنتی درباره اوضاع تورم و مساله پیشرفت اظهار داشته مردم چین قانع هستند و به یکی دو وعده غذا در شبانه روز اکتفا می‌کنند، اما مردم ما اینگونه نیستند.

 

 

به گزارش ایران مامن، این گفته‌ها واکنش‌های زیادی به دنبال داشته است؛ از «عبدالناصر همتی» رئیس اسبق بانک مرکزی که اظهار داشته تبدیل ‎چین فقیر دهه ۶۰ به دومین اقتصاد جهان، به دلیل دو وعده غذای مردمش نبود تا روزنامه‌نگاری که نوشته است: نه تنها تلاش نمی‌کنند که زندگی بهتر برای مردم بسازند بلکه مدام توصیه می‌کنند که نخورید و نپوشید. … می خواهید بمیریم کلا راحت شوید؟

 

 

«مجیدرضا حریری» رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در واکنش به این اظهارات بیان داشته است: جناب آقای مصباحی مقدم! احتراما به اطلاع میرساند وعده غذایی رایج در چین ۴ وعده است.

 

«عباس عبدی» روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در یادداشتی در روزنامه «اعتماد» نوشت: نمک به زخم مردم نپاشید. اگر نمی‌توانید یا نمی‌خواهید باری را از دوش مردم‌ بردارید حداقل بار بیشتری بر بارگران آنان اضافه نکنید.

 

این یادداشت همچنین تصریح داشته است: به این سخنان آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد توجه کنیم: «متاسفانه در برخی از خانواده‌ها این رویه نادرست وجود دارد که به‌محض اینکه بر حقوق افزوده می‌شود یا درآمد بالاتر می‌رود، سطح هزینه نیز بلافاصله به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند…»

 

در خصوص این دست اظهارنظرها باید گفت در پاره‌ای موارد تقطیع‌هایی که به خصوص در رسانه‌های خارجی مانند «ایران‌اینترنشنال» صورت می‌گیرد افکار عمومی را به نقطه جوش و انزجار از گفته‌های طیفی از سیاسیون پیش می‌برد. گاهی نیز ادا نشدن درست منظور و استفاده ناصحیح از کلمات و جملات و نیز بی‌توجهی به بار معنایی موجب واکنش‌ها شدید می‌شود اما در مواردی این واقعیت غیرقابل انکار است که بی‌توجهی یا بی‌تفاوتی در برابر مسائل مردم عامل افاضات حساسیت‌زا می‌شود.

 

پیش از سخنان مصباحی مقدم، «شهریار حیدری» نماینده‌ای از استان کرمانشاه درباره خودروهای شاسی‌بلند جنجالی که به «فیدلیتی گیت» موسوم شد به «ایلنا» گفت: چنان از شاسی‌بلند می‌گویند که انگار نمایندگان لکسوس گرفته‌اند… اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

 

 

پیش از او، «فریدون عباسی» نماینده کازرون و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت احمدی نژاد اظهار داشته بود: چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟

 

 

کمی قبل‌تر هم «حمیدرضا حاجی بابایی» نماینده همدان و وزیر پیشین آموزش و پرورش در خصوص نیاز مردم به مسکن تصریح کرده بود: به دولت چه ربطی دارد خانه بسازد؟ … الان اکثر این‌هایی که خانه ندارند، حرفشان این است که پول ندارم در گوشه‌ای چادر زده ام، خب ما این زمین را می‌دهیم، در زمین خودت چادر بزن، مثال می‌زنم یا اینکه یک چهاردیواری درست کن برو داخلش، این بهتر است یا چادر زدن در کوچه و خیابان؟

 

 

با توجه به این موارد، علت اصلی چنین اظهاراتی را می‌توان در یک کلمه ساده و عامیانه جست‌وجو کرد که به راحتی اوضاع این سیاسیون را توصیف کند: «شکم سیری»

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات