تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 12:32
کد خبر : 18614

شنای تروریستی در مرداب محرومیت سیستان

شنای تروریستی در مرداب محرومیت سیستان
برخی ناظران می‌گویند وقایعی که به جان باختن نیروهای انتظامی به خصوص در نواحی مرزی منجر می‌شود بازتاب محدودی در رسانه‌ها می‌یابد و طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی می‌کوشند به انعکاس خبر بسنده کرده و از قربانیان آن عبور کنند.

حمله به کلانتری ۱۶ زاهدان مهم‌ترین خبر نخستینِ روز هفته جاری بود؛ اقدامی که گروه تروریستی «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفت و فرجام آن کشته شدن هر چهار مهاجم بود. در سوی مقابل و در میان مدافعان انتظامی، هم دو نفر قربانی این حمله تروریستی شدند.

 

 

به گزارش ایران مامن، واقعه روز شنبه هجدهم تیرماه در زاهدان از زوایای گوناگون مورد توجه قرار گرفت. بعد از اعلام برائت مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت از حمله دیروز، روزنامه «جمهوری اسلامی» نوشت: حمله چهار تروریست به کلانتری ۱۶ زاهدان که به هلاکت خود آنها و شهادت دو نفر از نیروهای انتظامی مستقر در این کلانتری منجر شد، نتیجه مستقیم سخنان افراطی کسانی است که در چند ماه گذشته با سوء‌استفاده از تریبون‌های نمازجمعه و سایر امکانات تبلیغاتی استان سیستان و بلوچستان تلاش کردند بذر بدبینی در جامعه بپاشند.

 

از سوی دیگر و در پی وقایعی که در چند ماه اخیر به شهادت شماری مرزبانان انجامیده، جان‌باختن نیروهای نظامی و انتظامی موضوع بحث و بررسی‌های مختلف بوده است.

 

به گزارش «ایرنا» در یک دهه گذشته ۷۸۹ نفر از پرسنل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی در رسته‌های مختلف به شهادت رسیده‌اند که این امر بدین معناست که هر ۵ روز یکی از پرسنل این نیروی نظامی به شهادت رسیده است.

 

 

بر این اساس، برخی ناظران می‌گویند وقایعی که به جان باختن نیروهای انتظامی به خصوص در نواحی مرزی منجر می‌شود بازتاب محدودی در رسانه‌ها می‌یابد و طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها و کاربران فضای مجازی می‌کوشند به انعکاس خبر بسنده کرده و از قربانیان آن عبور کنند.

 

ورای این ابعاد، موضوعی که کمتر به آن پرداخته می‌شود محرومیت مزمنی است که گریبان سیستان و بلوچستان را گرفته و برخلاف وعده سیاسیون دورنمایی از رفع آن به چشم نمی‌آید.

 

پیش از حمله دیروز بود که تصاویر مربوط به صف‌های طولانی زاهدانی‌ها روبروی آب و فاضلاب این شهر برای تهیه آب شرب در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد؛ صف‌هایی که معمولا در زمستان در کنار کپسول‌های گاز شکل می‌گیرد تا نشان دهد ابتدایی‌ترین امکانات در مرکز سیستان و بلوچستان هم از دسترس خارج می‌شود و وضعیت شهرهای دیگر نیز ناگفته پیدا است.

 

 

همزمان با مشکل آبی این استان بشدت محروم، تصاویری از وضعیت نامناسب بیمارستان خاتم‌الانبیا ایرانشهر به دلیل نبود ملحفه و تهویه و همچنین انباشت زباله‌های بیمارستانی در خیابان منتشر شد تا گویای این واقعیت باشد که محرومیت در تار و پود سیستان ریشه دوانده است.

 

در چنین فضایی است که گروه‌های تروریستی به راحتی دست به جذب نیرو زده و از درون کشور کادرسازی می‌کنند تا هر از چند گاه در مناطق مختلف جولان داده و چهره امنیت را بخراشند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات