تاریخ انتشار : دوشنبه 23 مرداد 1402 - 12:33
کد خبر : 18905

شاهچراغ و دومین حمله تروریستی؛ چند هشدار و پرسش

شاهچراغ و دومین حمله تروریستی؛ چند هشدار و پرسش
بعد از رویداد تروریستی دیروز، سوالات متعددی درباره آن مطرح شده از جمله این که چرا با گذشت هشت ماه از حادثه نخست شاه‌چراغ تدابیر امنیتی مانع از تکرار آن نشد

به گزارش ایران مامن، بعد از اعلام وزارت اطلاعات مبنی بر دستگیری ۹ بهایی به اتهام اخلال در بازار دارو و در هیاهوی تایید و تکذیب‌های پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس دوازدهم، در حالی که رسانه‌های اصولگرا و نیز چهره‌های اعتدالی و اصلاح‌طلب تنور یخ‌زده رقابت‌های انتخاباتی را تا حدی گرم کرده بودند؛ خبر فوری منتشر شد که حرم شاه‌چراغ (ع) در شیراز برای دومین بار هدف حمله تروریستی قرار گرفته است.

 

بعد از اعلام این خبر، رسانه‌های رسمی شمار قربانیان حادثه را تا چهار نفر اعلام کردند اما بعد از چند ساعت همگی نوشتند یک نفر بر اثر این حمله شهید و هشت نفر مجروح شده‌اند.

 

در نخستین حمله که چهارم آبان‌ماه پارسال رخ داد، سیزده تن به شهادت رسیدند؛ رویدادی که در میانه ناآرامی‌های پارسال اتفاق افتاد و در نهایت عاملان آن سحرگاه ۱۷ تیر ماه در یکی از خیابان‌های شیراز اعدام شدند.

 

 

بنابر اعلام استاندار فارس، عامل حادثه عصرگاه بیست و دوم مرداد با هدف انتقام از اعدام دو تروریست اعدام‌شده سعی کرده صفوف نمازگزاران را به رگبار ببندد.

 

«تسنیم» در اخبار تکمیلی نوشت: شنیده‌ها حاکی است که تروریست دستگیرشدۀ فردی به‌نام س. اسلم‌یار، تاجیک‌تبار و اهل ولایت بدخشان است.

 

 

یک روز پیش از رویداد، «حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی به «خبرآنلاین» گفته بود: مهاجران افغانستانی می‌گفتند وقتی وارد ایران می‌شویم بعد از ۲۴ ساعت جای خواب ما مشخص است و بعد از ۴۸ ساعت شغل ما مشخص است، لذا انگار یک سیستمی وجود دارد، پشت این مهاجرت‌ها. به گفته وی، بیش از یک و نیم میلیون نفر افغان با سابقه نظامی وارد ایران شده‌اند. اکنون هم روزی ۱۰ هزار نفر از افغانستان وارد ایران می‌شوند.

 

بعد از رویداد تروریستی دیروز، سوالات متعددی درباره آن مطرح شده از جمله این که چرا با گذشت هشت ماه از حادثه نخست شاه‌چراغ تدابیر امنیتی مانع از تکرار آن نشد. برخی با بازنشر تصویر ورود عامل جنایت شیراز به محوطه حرم این پرسش را مطرح ساختند که چرا باید یک فرد به راحتی و بدون عبور از دروازه حفاظتی (مانند گیت‌های امنیتی حرم‌های قم و مشهد) از خیابان تا صحن اقدام به تیراندازی کند.

 

 

در برابر انتقادات مطروحه و پرسش‌هایی که در ارتباط با وقوع حادثه شاه‌چراغ۲ وجود دارد نگاه طیفی از رسانه‌ها به منکوب کردن اپوزیسیون و گروه‌های رقیب است از جمله در این باره «فارس» نوشت: اکانت‌های براندازان هم این حادثه را به سالگرد مهسا امینی گره زده‌اند و ادعا می‌کنند که انگیزه حاکمیت از این کار به حاشیه کشاندن سالگرد مهسا امینی است!

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات