تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 15:44
کد خبر : 18993

در صدا و سیما مسابقه بر سر چیست؟

در صدا و سیما مسابقه بر سر چیست؟
لابلای سطوری که در بیانیه‌ها و توئیت‌ها و ... اعوان و انصار دو جریان رقیب رد رو بدل می‌شد، نمی‌توان از اعداد و ارقام نجومی گذشت که در هیاهو و آتش جنگ قدرت پنهان می‌شود

به گزارش ایران مامن، جنگ قدرت در صدا و سیما طی هفته‌های گذشته به اوج خود رسید تا جایی که قهر و حذف و برکناری چهره‌های تلویزیونی و مدیران حامی آنان تبدیل به پرمخاطب‌ترین تولیدات این دستگاه رسانه‌ای شد.

 

دعوای میان دو طیف اصلی مدیران صدا و سیما زمانی خود را بیشتر نشان داد که «محمدرضا شهبازی» مجری برنامه «پاتوق» شبکه افق، در یک ویدئوی اعتراضی نسبت به خبر بازگشت احتمالی «محمدرضا گلزار» و «رضا رشیدپور» به تلویزیون که در شبکه‌های اجتماعی به‌اصطلاح وایرال شده بود، گفت: «مگر ما اسکل نظام مقدسیم که من ۹ماه مسخره کنم، بخندم، هجو کنم، حمله کنم به مثلا یه‌نوع سبک زندگی، بعد کسی که عقد آریایی خونده رو شبی ۵۰۰ – ۴۰۰میلیون بهش بدین، بیاد برنامه اجرا کنه؟ ما رو گذاشتین حزب‌اللهی‌ها راضی بشن؟!»

 

 

این اظهارات از دید بسیاری از کاربران مجازی و به خصوص رسانه‌های اصلاح‌طلب مورد توجه قرار گرفت. «هم میهن» در این باره نوشت: این تنها نگاه انحصارطلبانه و خود حقیقت‌پندار است که سبک زندگی خود یا یک گروه و طیف خاصی را به‌مثابه حقیقت فرض گرفته و منطبق با منطق هرکس مثل ما نیست، ضد ماست؛ به تحقیر و تخریب آنها دست می‌زند. براین‌اساس، سخنان محمدرضا شهبازی که به‌عنوان درددل یک‌مجری حزب‌اللهی منتشر شده، نه اعتراض که اعتراف به یک نگاه انحصارطلب، تک‌بعدی و از بالا در صداوسیما یا دست‌کم بخشی از سیاست‌گذاران و برنامه‌سازان تلویزیونی است که خود را محق می‌دانند تا اگر سبک زندگی دیگران را نپسندیدند و برنتافتند، بر آن بتازند.

 

قهر مجری محبوب رئیس سازمان صدا و سیما که البته با اعلام انصراف رشیدپور از حضور در تلویزیون و بازگشت شهبازی همراه شد، نتایج دیگری را هم به بار آورد از جمله برکناری یکی از مدیران میانی طیف رقیب یعنی «محمدرضا نجارزاده» مدیر گروه اجتماعی شبکه سه سیما.

 

به نوشته «فرهیختگان» نجارزاده در جریان ماجرای بازگشت برخی چهره‌های قدیمی به صداوسیما با محمدرضا شهبازی مجری شبکه دو درگیری لفظی پیدا کرده و گفته بود برنامه شهبازی «۵ درصد» بیینده دارد! بعد از آن که خبرهای بازگشت رضا رشیدپور و محمدرضا گلزار جدی شد، شهبازی مجری برنامه «پاورقی» در ویدئویی از تلویزیون کناره‌گیری کرد ولی با اعلام پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما موضوع منتفی شد و او به آنتن برگشت.

 

این وقایع از دید «انتخاب» ناشی از جنگ قدرت بین طیف «علی فروغی» مدیر شبکه سه با تیم «وحید جلیلی» قائم مقام صدا و سیما است که اینک شکاف میان این دو مدیر امام صادقی را به منتها درجه خود رسانده است.

 

 

با این حال لابلای سطوری که در بیانیه‌ها و توئیت‌ها و … اعوان و انصار دو جریان رقیب رد رو بدل می‌شد، نمی‌توان از اعدام و ارقام نجومی گذشت که در هیاهو و آتش جنگ قدرت نمایان می‌شود؛ از برنامه‌ و اجراهای ۴۰۰-۵۰۰ میلیون تومان که شهبازی به آن اشاره کرده تا افشاگری مدیر سابق شبکه سه درباره اجرای «آریا عظیمی‌نژاد» یکی از داوران برنامه «عصر جدید» در شبکه نسیم با حق‌الزحمه ۱۵ میلیارد تومانی.

 

 

این اعداد و ارقام هر چند نزد برنامه‌سازان و مجریان و مدیران صداوسیمایی و در دعواهایشان چشمگیر توصیف می‌شود اما چنان به زبان می‌آید که گویا غیرعادی نیست و اکنون مساله این است که به چه کسی اختصاص یابد و به دست «اهل» برسد و نه اهالی فتنه و سلبریتی حامی یا ساکت اعتراضات و …

 

نکته جالب‌تر در میانه این ریخت و پاش‌های نجومی، افزایش منابعی است که احتمالا تعارض منافع دسته‌های رقیب را افزایش خواهد داد.

 

به گزارش «ایرنا» در ابتدای شهریورماه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه خبر داده بر اساس مصوبه این کمیسیون در سال اول برنامه هفتم توسعه، قرار شده سهم بودجه صداوسیما از منابع بودجه عمومی نسبت به سال ۱۴۰۲ ، ۷۵ درصد رشد داشته باشد؛ بودجه‌ای که همین امسال با رشد ۵۲درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ و رسیدن به حدود هشت هزار میلیارد تومان شگفتی فراوانی برانگیخت.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات