تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 آذر 1399 - 0:12
کد خبر : 3810

همدستی در بهارستان برای رد بودجه۱۴۰۰

همدستی در بهارستان برای رد بودجه۱۴۰۰

دیروز عزت ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما از مجلسی‌ها خواست تا لایحه بودجه ۱۴۰۰ را رد کنند. البته پیش از این اظهارات هم زمزمه‌های رد بودجه شنیده می‌شد.   به گزارش ایران مامن، با فرض وجود گزینه رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ که با توجه به اظهار نظر نمایندگان، دور از ذهن نیست سناریوی

دیروز عزت ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما از مجلسی‌ها خواست تا لایحه بودجه ۱۴۰۰ را رد کنند. البته پیش از این اظهارات هم زمزمه‌های رد بودجه شنیده می‌شد.

 

به گزارش ایران مامن، با فرض وجود گزینه رد کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ که با توجه به اظهار نظر نمایندگان، دور از ذهن نیست سناریوی دیگری نیز محتمل و قابل طرح است؛ آنکه مجلس با رد این لایحه، دولت را به ارائه لایحه چند دوازدهمی بودجه ملزم کنند تا دولت یازدهم تنها برای چند ماه سال ۱۴۰۰ بودجه تنظیم کند و کار تدوین بودجه سایر ماه‌های سال ۱۴۰۰ را به دولت بعدی بسپارد.

 

مصطفی میرسلیم درباره بودجه سال آتی اظهار داشته وابستگی به فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت نشانه ذوق‌زدگی دولت‌ها از رفع تحریم‌ها است.

 

احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفته است آیا باید به بودجه تورم‌زا تن داد؟

 

سید ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید لایحه بودجه ۱۴۰۰با این مختصات قابل تصویب نیست. منابع درآمدی تخیلی، تورم‌زایی شدید، افزایش وابستگی به نفت، فقدان شاخصه اقتصاد مقاومتی و کسری حداقل ۳۰۰هزار میلیارد تومانی، لایحه بودجه را به لایحه زمین‌گیر کردن اقتصاد کشور تبدیل کرده است.

 

هادی بیگی‌نژاد یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس هم بر این باور است دولت رقم بالایی را برای فروش روزانه نفت پیش‌بینی کرده که تحقق آن دور از انتظار است. به دست خودمان بودجه را طوری تنظیم کرده‌ایم که رفتار آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در آن اثرگذار باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 60 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات