تاریخ انتشار : جمعه 7 شهریور 1399 - 12:01
کد خبر : 1947

سوءاستفاده جنسی از کودکان؛ مرگ فقط برای خانه همسایه نیست

سوءاستفاده جنسی از کودکان؛ مرگ فقط برای خانه همسایه نیست

سوءاستفاده جنسی از کودکان همیشه توسط افراد غریبه و یا فقط توسط آقایان نیست و گمان نکنیم این اتفاق گریبانگیر کودک ما نخواهد شد. باید با دقت بیشتری از کودکان محافظت کنیم. گاهی کودکان ما به اجبار دست به فعلی می زنند که دیگران خواستار آن می شوند مثل تماشای فیلم های تحریک کننده و

سوءاستفاده جنسی از کودکان همیشه توسط افراد غریبه و یا فقط توسط آقایان نیست و گمان نکنیم این اتفاق گریبانگیر کودک ما نخواهد شد.

باید با دقت بیشتری از کودکان محافظت کنیم.

گاهی کودکان ما به اجبار دست به فعلی می زنند که دیگران خواستار آن می شوند مثل تماشای فیلم های تحریک کننده و یا اقدام به تحریک دیگری.

پس این ذهنیت که باید به طور مستقیم به کودک تجاوز شود را از خود دور کنیم.

تحریک جنسی، عورت نمایی، سکس دهانی، ماساژ دادن رابطه جنسی همه اینها مارک سوءاستفاده می گیرد.

سوء استفاده جنسی از کودکان گونه‌ای کودک‌آزاری است که شخصی بزرگسال یا نوجوانی بزرگ‌تر از یک کودک برای تحریک جنسی استفاده می‌کند.

گسترهٔ سوء استفاده جنسی از کودکان شامل این موارد است: درخواست از کودک برای شرکت در رابطه جنسی (صرف‌نظر از نتیجهٔ آن)، عورت‌نمایی برای کودکان با هدف تحریک جنسی خود فرد، کودک یا ترساندن کودک، برقراری آمیزش جنسی فیزیکی با کودک، یا استفاده از کودک برای پورنوگرافی کودکان.

سوء استفاده جنسی از کودکان منجر به آسیب‌هایی در کودک می‌شود مانند افسردگی، اختلال تنش‌زای پس از رویداد، اضطراب، ایجاد استعداد قربانی شدن‌های آتی در بزرگسالی و …

از نظر آماری، بیشتر سوء استفاده‌کنندگان از پیش با کودکِ قربانی آشنا هستند. مانند برادر، پدر، عمو، دایی، پسرعمو و دیگر خویشاوندان. دیگر موارد شامل «دوستان» خانوادگی، همسایگان، پرستار بچه و … است.

به دلیل قید و بند های فرهنگی آمار درستی از آزار جنسی کودکان نمی توان ارایه داد.

سوءاستفاده جنسی موجب آسیب جدی به رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی کودکان می‌شود در این مسیر باید آموزش عمومی را تقویت کنیم تا عوامل خطرزا در سوءاستفاده جنسی، برای همه مشخص شود.

با توسعه اینترنت، موارد سوءاستفاده و خشونت در اینترنت به‌وضوح رو به افزایش است. سوء‌استفاده آنلاین هر نوع سوءاستفاده‌ای است که در اینترنت اتفاق می‌افتد و ممکن است در هر دستگاهی که به وب متصل می‌شود مانند رایانه‌ها، تبلت‌ها و تلفن‌های همراه رخ دهد و شامل رسانه‌های اجتماعی، پیام‌های متنی و برنامه‌های پیام‌رسانی، ایمیل، گفت وگوهای آنلاین و بازی‌های آنلاین  فرستاد تصویر و دیگر موارد باشند.

در این مورد، کودکان از طریق افرادی که آنان می‌شناسند یا افراد غریبه در معرض سوءاستفاده آنلاین قرار می‌گیرند. در این صورت وظیفه والدین این است که با دقت به حرف‌های کودک گوش فرا دهند و به کودکان اطمینان دهند که در میان گذاشتن این سوء‌استفاده جنسی با آنان کار درستی است و گفته شود مقصر آنان نیستند.

بنابر این سو استفاده جنسی فقط انجام فعل تجاوز نیست

لازم است هوشمندانه تر رفتار کنیم

ایران مامن– دکتر حمیلا بخشی 

 

بیشتر بخوانیم:

روایت های آزار

آنچه باید درباره آزار جنسی بدانیم

آزار جنسی نمی‌دیدند اگر …

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات