تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 14:38
کد خبر : 19763

چک سفید امضای بایدن به اسرائیل

چک سفید امضای بایدن به اسرائیل
در هیات حاکمه آمریکا بر خلاف دوره «باراک اوباما» دوگانگی حتی در سیاست‌های اعلانی در قبال رفتارهای تل‌آویو به چشم نمی‌آید

ایالات متحده روز جمعه قطعنامه سازمان ملل را که خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه می‌شد، وتو کرد.

 

رای آمریکا که با اعلام قدردانی صهیونیست‌ها از دولت «جو بایدن» همراه شد به معنای تقابل سیزده به یک در شورای امنیت بود زیرا بریتانیا رای ممتنع داده بود و حتی فرانسوی‌ها طرفدار برقراری آتش‌بس بودند.

 

در جلسه شورای امنیت «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و باقی اعضا اعلام داشتند فاجعه انسانی در این منطقه ساحلی که ۲.۲میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند، می‌تواند ثبات جهانی را تهدید کند.

 

 

پس از این رای که با واکنش‌های فراوانی روبرو شد، در کنگره آمریکا نیز جمهوریخواهان و دموکرات‌ها اختلافات خود بر سر بودجه را کنار گذاشتند تا عجالتا موانع فروش اضطراری تسلیحات به اسرائیل از سوی ایالات متحده برطرف شود.

 

در میان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از هر دو حزب نیز رقابت بر سر نحوه حمایت بیشتر از اسرائیل است. در یکی از تازه‌ترین وعده‌های انتخاباتی، «نیکی هیلی» دیپلمات شناخته‌شده دوره ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» در مناظره‌ای گفته هرکسی عضو شبکه اجتماعی تیک تاک باشد، در برابر هر ۳۰ دقیقه محتوایی که ببیند ، ۱۷ درصد  ضدیت با اسراییل و احساسات یهودستیزانه در او تقویت می‌شود پس ما باید تیک تاک را ممنوع کنیم.

 

به گزارش ایران مامن، همه این‌ها در حالی است که آمار و ارقام قربانیان فلسطین گاه با شدتی بیشتر از روزهای قبل از آتش‌بس بالا می‌رود و تاکنون به حدود ۱۸ هزار نفر رسیده است.

 

در برابر انتقادات شدید از حمایت بی‌قید و شرط آمریکایی‌ها از تجاوزات اسرائیل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اذعان به بالا بودن شمار کشته‌شدگان غیرنظامی مدعی شده «یک بخش مهم این مسئله به خاطر حضور حماس در مکان‌های غیرنظامی در خان یونس، به مانند شهر غزه، است، اما این امر چیزی از مسئولیت اسرائیل برای کاهش آسیب به غیرنظامیان کم نمی‌کند.» به گفته «متیو میلر» هفته گذشته که وزیر امور خارجه ایالات متحده به اسرائیل سفر کرد، گفت‌وگوهای بسیار صریحی با دولت اسرائیل در این باره داشت.

 

با وجود اظهارات اینچنینی و صداهای مخالفی که در رسانه‌ها و محافل آمریکایی در اعتراض به مواضع آمریکا در تحولات فلسطین روز به روز بلندتر می‌شود در هیات حاکمه آمریکا بر خلاف دوره «باراک اوباما» دوگانگی حتی در سیاست‌های اعلانی در قبال رفتارهای تل‌آویو به چشم نمی‌آید مگر معدودی چون «برنی ساندرز» سناتور سوسیال دموکرات که اظهار داشته «ایالات متحده سالانه ۳.۸ میلیارد دلار به اسراییل کمک می‌کند. بایدن از کنگره ۱۴.۳ میلیارد دلار بیشتر خواسته و تقاضا کرده که کنگره قوانین نظارتی و محدود کننده را کنار بگذارد. این رویکرد چک سفید امضا باید پایان یابد.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

constituents دوشنبه , ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۷:۱۰

constituents xyandanxvurulmus.K7slIl6qkUzl

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات