تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 0:42
کد خبر : 21102

اولین چالش سیاست خارجی دولت پزشکیان از مرز اسرائیل با لبنان

اولین چالش سیاست خارجی دولت پزشکیان از مرز اسرائیل با لبنان
ا توجه رخدادهای جنوب لبنان و احتمال بروز درگیری در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی، برخی از ناظران از بروز نخستین چالش سیاست خارجی دولت چهاردهم از این ناحیه سخن می‌گویند

در روزی که «مسعود پزشکیان» برای تحلیف در بهارستان حاضر شد تا کارش را به طور رسمی در راس دولت چهاردهم آغاز کند، اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد؛ یورشی که بنا بر اعلان رسانه‌ها تا پایان روز سه‌شنبه نهم مرداد شش کشته و ۶۵ مجروح برجای گذاشته است.

 

 

پزشکیان در جمع حاضران در مجلس که سران و نمایندگان برخی کشورها و نیز رهبران گروه‌های مقاومت نیز گرد هم آمده بودند، به خاطر مواضع ضداسرائیلی و دفاع از مردم فلسطین با تحسین و تکبیر جمعی از حضار همراهی شد؛ وضعیتی که آشکارا در تقابل با تشویق مکرر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی اعضای کنگره آمریکا شکل گرفت.

 

مرتبط:

شرّ نتانیاهو دامن ترامپ را می‌گیرد؟

 

به گزارش ایران مامن، حالا با توجه رخدادهای جنوب لبنان و احتمال بروز درگیری در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی، برخی از ناظران از بروز نخستین چالش سیاست خارجی دولت چهاردهم از این ناحیه سخن می‌گویند؛ وقایعی که در ارتباط با سمت و سوی آن و در تماس تلفنی پزشکیان با «امانوئل مکرون» رئیس ‌جمهور فرانسه که از بازیگران مهم تحولات لبنان به شمار می‌آید، ابراز نگرانی رئیس دولت چهاردهم برجسته بود.

 

 

هر چند هدف اصلی حمله اسرائیل یعنی «فواد شکر» ملقب به حاج محسن از فرماندهان ارشد حزب الله به گزارش منابع مختلف خبری جان سالم به در برده و برخی مقامات صهیونیستی نیز اعلام داشته‌اند این حمله، پاسخ به حزب الله بود و پایان یافته و رژیم اسرائیل قصد جنگ ندارد اما کانال ۱۳ اسرائیل مدعی شده ناوهای جنگی آمریکایی در حال حرکت به سمت سواحل لبنان هستند.

 

به گزارش رسانه‌های غربی پس از حمله راکتی شنبه به محله مجدل شمس در مناطق تحت اشغال اسرائیل در بلندی‌های جولان که دست کم ۱۲ کشته و ۱۹ مجروح در پی داشت، تنش در منطقه به شدت بالا گرفته است. کشته‌شدگان اکثرا نوجوانان عرب دروزی بودند که در یک زمین فوتبال در حال بازی بودند.

 

با وجود اینکه «ولید جنبلاط» رهبر دروزی‌های لبنان در رد ادعای اسرائیلی‌ها مبنی بر دست داشتن حزب الله در حمله به مجدل شمس با «سیدحسن نصرالله» همصدا شده و صهیونیست‌ها را متهم به فتنه‌انگیزی کرده اما آنچه مشخص است رهبران افراطی تل‌آویو به سرکردگی نتانیاهو به وضوح در تقلای ایجاد آشوبی تازه در منطقه‌اند؛ آشوبی که علاوه بر جبران شکست‌های رژیم صهیونیستی در غزه، به چالش کشیدن دولت جدید در تهران را نیز هدف قرار داده تا مانع راهبرد این دولت در رفع اختلافات با غرب به ویژه دولت دموکرات آمریکا شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات