تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 شهریور 1399 - 10:53
کد خبر : 2178

خاکسپاری مادر ترزا/ گلایه وزیر کار از عدم احاطه خاتمی بر امور/ اعتقاد حجتی کرمانی به اختلاف نظر زیاد رهبری با خاتمی/ پیشنهاد عزل برخی ائمه جمعه

خاکسپاری مادر ترزا/ گلایه وزیر کار از عدم احاطه خاتمی بر امور/ اعتقاد حجتی کرمانی به اختلاف نظر زیاد رهبری با خاتمی/ پیشنهاد عزل برخی ائمه جمعه

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۷۶   آقاى محمد واعظ‌‌ زاده خراسانى رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همراه پسرش دکتر صادق که اخیراً از کانادا برگشته، آمدند. براى گرفتن زمین از وزارت معادن- در بالاى زندان اوین- براى دانشگاه فقه استمدادکردند. پیشنهاد دارند که مسیر فرضی آبراه خزر به خلیج فارس از شمال خلیج فارس به

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۷۶

 

آقاى محمد واعظ‌‌ زاده خراسانى رییس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همراه پسرش دکتر صادق که اخیراً از کانادا برگشته، آمدند. براى گرفتن زمین از وزارت معادن- در بالاى زندان اوین- براى دانشگاه فقه استمدادکردند. پیشنهاد دارند که مسیر فرضی آبراه خزر به خلیج فارس از شمال خلیج فارس به جاى بندرعباس باشد که آب در این مسیر نیست. خبر دادند که دکتر صادق، در کانادا ابتکاری براى موتورهاى الکتریکى کرده که صرفه‌جویى زیادى در سوخت دارد.

 

ظهر عفت به دفتر آمد. مراسم خاکسپارى مادر ترزا راهبه نیکوکار آلبانى‏ تبار را که در هند فوت کرده بود از  سی ان ان دیدیم. جالب بود.

 

عصر آقاى علاءالدین بروجردى معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امورخارجه آمد. از آقاى خرازى گله داشت. گفتم یک بار دیگر سیاست‌مان در افغانستان را در شوراى عالى امنیت ملی بررسى کنند.

 

آقاى عبدالله نظری از علماى مازندران آمد درخواست داشت که کمک شود براى انتخاب استاندارى که از خط راست و چپ نباشد.

 

آقاى عسکرى مدیر فروشگاه‌هاى زنجیره‌اى رفاه آمد و گزارش کار فروشگاه‌ها را داد. پیش‌بینى مى‌کند امسال ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته باشند. گفت در صورتى مى‌ماند که رییس‏ جمهور جدید، مثل من از او حمایت کنند.

 

آقاى حسین کمالى وزیر کار آمد. از نپختگى وزراى جدید و عدم احاطه آقاى خاتمى بر امور گفت.

 

 

یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۷۶ 

 

آقاى صادق خرازى  نماینده رییس‏ جمهور و مسئول برگزاری اجلاس سران آمد. گزارش پیشرفت کار براى مهیاکردن امور اجلاس سران سازمان کنفرانس کشورهاى اسلامى را داد. قبلاً از جانب من و اکنون از جانب آقاى خاتمى، حکم دارد. مشکلى نمى‌بیند و مى‌گوید تا تاریخ اجلاس، همه چیز حاضر خواهد شد. به شدت به سیاست‌هاى من ابراز وفادارى مى‌کند و نگران از عدم ادامه آن است. خواست که من هم ضیافتی براى سران ترتیب بدهم.

 

آقاى محمدرضا موالى‏ زاده، نماینده اهواز آمد.  گفت بعد از انتخابات ریاست‏ جمهوری ترکیب افراد خطوط در مجلس عوض شده است. گفت مى‌خواهند استاندار خوزستان را با فشار ستاد انتخابات آقاى خاتمى و هواداران عوض کنند و پیشنهاد داشت که در استان دیگر مشغول شود.

 

آقاى محمدجوادحجتى کرمانى آمد. به نحوه تبلیغات صداوسیما اعتراض دارد و پیشنهاد مى‌کرد براى پاسخ به افکار عمومى بعضى از ائمه جمعه را که در انتخابات موضع صریح به نفع آقاى ناطق گرفته و شکست خورده‌اند عوض‏ کنند. براى تحصیل وام و کمک براى چاپ خاطراتش استمداد مى‌کرد. بعد از انتشار خاطرات من، بعضی ها به فکر افتاده‌اند که از آن سبک پیروى کنند. گفت بین نظرات رهبرى و رییس‏ جمهور خیلى اختلاف به نظر مى‌رسد.

 

 

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۷۶ 

 

( سفر به مشهد) اولین قسمت سریال تنهاترین سردار را دیدم؛ درباره امام‏ حسن(ع) است.

 

منبع: خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات