تاریخ انتشار : شنبه 22 شهریور 1399 - 10:31
کد خبر : 2219

تساوی ایران و عربستان/ اختلاف خاتمی و وزیر اطلاعات/ گلایه معاون وزیر اطلاعات از عدم انسجام در دفتر رهبری

تساوی ایران و عربستان/ اختلاف خاتمی و وزیر اطلاعات/ گلایه معاون وزیر اطلاعات از عدم انسجام در دفتر رهبری

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۷۶ در منزل بودم. ظهر بچه‌ها جمع بودند. عصر بخشی از مسابقه فوتبال ایران و عربستان را تماشا کردم: ۱-۱ مساوى شدند. انتظار بردن را داشتیم. گزارش‏‌های خبرگزارى را از کامپیوتر خواندم. عفت براى تشیع جنازه پاسدارمان مرحوم امیرى رفت؛ بچه‌ها ناراحت‏ اند. شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۷۶ دکتر روحانى آمد. در مورد

جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۷۶

در منزل بودم. ظهر بچه‌ها جمع بودند. عصر بخشی از مسابقه فوتبال ایران و عربستان را تماشا کردم: ۱-۱ مساوى شدند. انتظار بردن را داشتیم. گزارش‏‌های خبرگزارى را از کامپیوتر خواندم. عفت براى تشیع جنازه پاسدارمان مرحوم امیرى رفت؛ بچه‌ها ناراحت‏ اند.

شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۷۶

دکتر روحانى آمد. در مورد مرکز تحقیقات استراتژیک و دبیرخانه شورای ‌عالی امنیت و مسأله عزل و نصب‌هاى سریع و وسیع صحبت‏ کردیم. گفت بین آقاى سیدمحمد خاتمى و آقاى درى‌نجف‌آبادى وزیر اطلاعات، بر سر تعیین معاونت‌ها و رییس دفتر وزیر اطلاعات، اختلاف پیش ‏آمده است.

 

یکشنبه ۳۰ شهریور ۱۳۷۶

آقای هاشمى لولنجى عضو شورای مرکزی حزب وحدت اسلامی افغانستان از مشاوران آقای ربانی آمد. از اوضاع وخیم افغانستان و سرنوشت خودش را و مقدار زیادى از موفقیت‌هاى انقلاب ایران و شخص من گفت، منجمله پایان افتخارآمیز دو دوره ریاست‏ جمهورى و افتخاراتی که در سفرهاى خارجى برخلاف سفرهاى سایر رؤساى جمهورى دیگر مواجه با استقبال مردم آن کشورها مى‌شدم و سازندگى و حفظ مردم در صحنه و مقابله با توطئه‌هاى دشمنان و سرانجام کمک خواست.
آقاى علیرضا شیخ عطار، سفیرمان در هند آمد. از برکنارى نیروهاى مجرب توسط دولت و خامى مدیران جدید وزارت امورخارجه، اظهار نگرانى کرد و گفت نیروهاى خط راست به اشتباهاتشان در فاصله گرفتن از من قبل از انتخابات اعتراف مى‌کنند و احتیاج به دلجویى دارند.
عصر آقاى محمد فلاح معاون وزیر اطلاعات آمد. در مورد افکار و برنامه‌هاى خطوط مختلف و از عدم انسجام در دفتر رهبرى و عدم تسلط آقاى درى نجف‏ آبادی بر کار گزارش داد؛ اطمینان ندارد که در سمت خود بماند.
آقاى احمد شفیعى معاون وزیر اطلاعات آمد. از نتایج انتخابات در رابطه با رهبرى و سوءتدبیر در آن دفتر اظهار نگرانى کرد و از من خواست که براى اصلاح مسیر دخالت کنم و از من به خاطر مواضع ثابت پدرانه در همه دوره‌ها تشکر کرد. راه علاج را در صحنه بودن همه جریان‌هاى وفادار به انقلاب در امور کشور مى‌داند.
آقاى عباس آخوندى آمد. برای پذیرش سمت قائم مقامى آقاى علی لاریجانى در صداوسیما اجازه خواست.
شب میهمان رهبرى بودم. درباره سفر مشهد سفر آینده به ارومیه، مرکز تحقیقات استراتژیک، نگرانى خط راست از تصفیه‌ها، مسایل افغانستان، کتاب خاطرات من، خاطرات آقاى محمدتقی فلسفى و مسایل قم و اصفهان صحبت ‏کردیم.

 

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۷۶

مطابق قرار بنا بود در دفتر کوشک باشم ولى به خاطر جلسه فاتحه مرحوم یدالله امیرى، پاسدارمان به مجمع رفتم. عفت هم آمد. در مراسم فاتحه شرکت کردم و به برادر و فرزندانش دلدارى دادم.
آقاى دکتر حبیبى معاون اول رییس ‏جمهور براى چاره‌جویى در مسأله شهردارى تهران آمد که این روزها با اعلان تخلفات، سخت تحت فشارند و نیز در مورد کارهاى دولت که تاکنون برنامه چشمگیری اعلام نکرده‌اند و رکود هم عارض شده است.
در خبرها بود که آقاى خاتمى رییس‏ جمهور که به اردبیل رفته و در اثر بدى هوا نتوانسته در فرودگاه اردبیل فرود آید، به تبریز رفته و ناچار با ماشین به اردبیل رفته‌اند و با چند ساعت تأخیر رسیده‌اند. سال گذشته من هم به خاطر بدى هوا مجبور شدم سفرم را لغو کنم. فرودگاه احتیاج به ناوبرى دارد.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

توضیح عکس: محمد الدعایه دروازه‌بان تیم ملی فوتبال عربستان که ایران را در چارچوب رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۱۹۹۸ در ورزشگاه آزادی متوقف کرد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات