تاریخ انتشار : یکشنبه 30 شهریور 1399 - 15:40
کد خبر : 2402

ادعای احمدی‌نژاد درباره مجبور شدن به پر کردن سالن سخنرانی خاتمی با دانش آموزان و کارمندان/ اقدام ناشیانه طالبان در ممنوع‏‌کردن استفاده از عکس موجودات ذی‌روح/ کسب اجازه جاسبی برای مقابله با سمپاشی‌های دفتر تحکیم/ صحبت وزیر اطلاعات درباره نامه آذری قمی

ادعای احمدی‌نژاد درباره مجبور شدن به پر کردن سالن سخنرانی خاتمی با دانش آموزان و کارمندان/ اقدام ناشیانه طالبان در ممنوع‏‌کردن استفاده از عکس موجودات ذی‌روح/ کسب اجازه جاسبی برای مقابله با سمپاشی‌های دفتر تحکیم/ صحبت وزیر اطلاعات درباره نامه آذری قمی

  دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۷۶/ ۳ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸ / ۶ اکتبر ۱۹۹۷   تا ساعت نُه‏‌ونیم صبح، در منزل براى اصلاح کتاب عبور از بحران خاطرات آماده انتشار سال ۱۳۶۰ کارکردم. به نظرم خیلى خواندنى و روشنگر است. تاریخ واقعى سال‌هاى اول انقلاب و جنگ است؛ مخصوصاً آن روزها، مصادف با اوج درگیرى‌هاى خط امام

 

دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۷۶/ ۳ جمادى‌الثانى ۱۴۱۸ / ۶ اکتبر ۱۹۹۷

 

تا ساعت نُه‏‌ونیم صبح، در منزل براى اصلاح کتاب عبور از بحران خاطرات آماده انتشار سال ۱۳۶۰ کارکردم. به نظرم خیلى خواندنى و روشنگر است. تاریخ واقعى سال‌هاى اول انقلاب و جنگ است؛ مخصوصاً آن روزها، مصادف با اوج درگیرى‌هاى خط امام با لیبرال‌ها به رهبرى بنى‌صدر و بسیار جالب و هیجان‌انگیز است.

در گزارش‌ها، هنوز مسأله قرارداد شرکت توتال و آمریکا بر سر سرمایه‏ گذارى شرکت توتال در صنایع گاز ایران مطرح است. به نظر مى‌رسد، آمریکا انفعالى و از موضع ضعف عمل مى‌کند و درگیرى اروپا و آمریکا پیش ‏آمده و نیز گران‏ شدن نفت در بازار جهانى به خاطر حرکت عجولانه ناو هواپیمابر کلاس ایندیپندنس آمریکا به سوى خلیج فارس، همراه با اخطار به ایران، بر سر بمباران هواپیماهاى ایران علیه مقر منافقین در عراق، باعث انتقاد دولت‌هاى مصرف‏ کننده از آمریکا به خاطر این اقدام خام شده و نفع قابل توجه دولت‌هاى صاحب نفت و منجمله خود ما.

همچنین حل‏ نشدن مسأله مراجعت سُفراى اروپایى به ایران و نیز اوج‏ گرفتن جنگ داخلى در افغانستان و اقدام ناشیانه طالبان در ممنوع ‏کردن استفاده از عکس و تصویر موجودات ذی‏ روح و نیز اوج قتل و کشتار مردم عادى در الجزایر، از قبیل دانش‌آموزان و روستاییان که خیلى وحشیانه است.

سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۷۶

دکتر عبدالله جاسبى آمد. از تضعیف دانشگاه آزاد اسلامى توسط دولت اظهار نگرانى کرد و از من خواست که در هفته یک روز را به عنوان رییس هیأت امنا، به دانشگاه اختصاص بدهم و دفترى در آنجا بگیرم و درسى هم بدهم. اجازه خواست که جواب سمپاشى‌هاى گروه‌هایى مثل تحکیم وحدت را به شیوه خودشان بدهد.

آقاى محمود احمدى‌نژاد، استاندار اردبیل آمد. گزارش وضع آنجا را داد و گفت وزیرکشور به جاى او آقاى سیدمحمودمیرلوحی را به دولت پیشنهاد کرده است. گفت در اردبیل استقبال خوبى از آقاى خاتمى نشده است. عده کمى در خیابان‌ها بودند و در ورزشگاه جمعیت کمى آمدند و ناچار شدیم از مدارس و ادارات بیاوریم تا آن را پُرکنیم و چون مردم پلاکاردهاى محدود نصب کرده بودند ناچار شدیم توسط شهردارى، پلاکارد به‏ نام‌هاى متفرقه درست کنیم. به‏ خواست وزارت کشور خبرهاى غیرواقعى دادند. از بی‏حالی و بى‏ تجربگى دفتر رییس ‏جمهور انتقاد داشت.

آقای قربانعلی دری نجف‏ آبادی وزیر اطلاعات آمد. در مورد آقاى احمد آذرى ‏قمى که اخیراً نامه‌اى به او نوشته و به رهبرى و وزارت اطلاعات اهانت ‏کرده و گفته است وزارت اطلاعات با ارعاب، مرجعیت رهبرى را تحمیل مى‌کند در صورتى که ایشان مجتهد مطلق هم نیستند و نیز براى دادن خواسته آیت‏ الله منتظرى در مورد اسناد خودشان در ساواک و نیز درباره معاونت‌هایش مشورت‏ کرد.

از رشد نیروهاى مخالف نظام و تضعیف نفوذ و محبوبیت رهبرى اظهار نگرانى ‏کرد و نیز از ضعف دولت در انجام اقدامات مؤثر و به خصوص ضعف ستاد اقتصادى دولت و شروع رکود در اقتصاد کشور که به دنبال خود تورم را هم خواهد آورد. براى جلوگیرى از این پیشامدها، از من کمک خواست و از آقای عبدالله نوری وزیر کشور به خاطر عملکرد خطى و حذف نیروهاى غیرخط خودش انتقاد داشت.

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات