تاریخ انتشار : دوشنبه 31 شهریور 1399 - 18:38
کد خبر : 2417

سرخی تابلوی بورس در روز پرکار حقوقی‌‌ها

سرخی تابلوی بورس در روز پرکار حقوقی‌‌ها

به رغم رشد شاخص بورس در هفته گذشته، این هفته وضعیت بورس به روال هفته‌های قبل بازگشت و در روزی که حقوقی‌ها برای خرید سهم دست به تکاپو زدند، سهامدارا‌ن حقیقی دوباره از وضعیت حاکم دلسرد شدند. شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۷۰۸۸.۰۷ واحد کاهش معادل ۳.۴۶ درصد به ۱,۵۹۵,۱۴۸.۲۴ واحد رسید و افت

به رغم رشد شاخص بورس در هفته گذشته، این هفته وضعیت بورس به روال هفته‌های قبل بازگشت و در روزی که حقوقی‌ها برای خرید سهم دست به تکاپو زدند، سهامدارا‌ن حقیقی دوباره از وضعیت حاکم دلسرد شدند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۷۰۸۸.۰۷ واحد کاهش معادل ۳.۴۶ درصد به ۱,۵۹۵,۱۴۸.۲۴ واحد رسید و افت خود را ادامه داد. شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۶۱۷۵.۵۳ واحد کاهش به ۴۱۵,۹۰۹.۶۱ واحدی رسید.

بیشترین تاثیر را در این افزایش را نمادهای «ثامید»، «وسخراج» و «وساخت» داشتند. نمادهای «فارس»، «فولاد»، و «فملی» نیز همچون روز گذشته بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۲۱۷.۴۲ واحد کاهش به رقم ۱۷,۵۹۹.۲۴ واحدی رسید.

نمادهای «بپاس»، «زاگرس» و «آریا» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «مارون»، «کگهر» و «ذوب» بیشترین تاثیر منفی را بر این شاخص داشتند.

بازار امروز کاملاً ناامید کننده بود. برخلاف روزهای گذشته، حتی در ساعات ابتدایی روز هم صف‌های سنگین فروش تشکیل شد و جز چند نماد عرضه اولیه یا برخی نمادهای گروه «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و گروه «زراعت و خدمات وابسته» بقیه نمادها وضعیت مناسبی نداشتند.

به نظر می‌رسد نقد کردن سهم‌ها از سوی سهامداران حقیقی برای خرید ETF دوم و عرضه اولیه بزرگ روز گذشته، ادعای آمریکا درباره فعال‌سازی سازوکار ماشه و عدم تحقق وعده‌های دولت برای حمایت از بازار، از جمله مهمترین عوامل افت بازار امروز بودند.

با این حال سهامداران حقوقی در بسیاری از سهم‌ها با برجای گذاشتن رکوردهایی، اقدام به خرید انبوه سهم کردند و به نظر می‌رسد که بیش از هر کس دیگری، این سهامداران حقوقی هستند که از شرایط فعلی و بازگشت‌های گاه به گاه شاخص، سود می‌برند.

حقوقی‌ها در سهم‌هایی همچون «وپارس» (۹۵ درصد)، «فملی» (۷۱ درصد)، «فولاد» (۶۱ درصد)، «وتجارت» (۶۶ درصد)، «خودرو» (۷۵ درصد)، «تاپیکو» (۶۵ درصد)، «خساپا» (۷۴ درصد)، «وبملت» (۸۳ درصد)، «وبانک» (۶۹ درصد)، «وسینا» (۷۰ درصد) و «تنوین» (۷۵ درصد) خریدهای چشمگیری صورت دادند.

در عین هنوز از اجرای وعده‌های دولت برای حمایت از بازار سرمایه‌ هم خبری به گوش نمی‌رسد و باید دید که شرایط برای این بازار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات