تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مهر 1399 - 10:31
کد خبر : 2507

سقوط دوباره شاخص با پس‌لرزه‌های مداخله جدید دولت

سقوط دوباره شاخص با پس‌لرزه‌های مداخله جدید دولت

شاخص امروز بورس تهران با افتی چشمگیر، دوباره به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی سقوط کرد؛ اتفاقی که به نظر کارشناسان، ناشی از تصمیم دولت برای محدودیت خرید و فروش روزانه سهام و ممنوعیت نوسان‌گیری بود. شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۳۳۷۳.۸۰ واحد کاهش معادل ۲.۶۸ درصد به ۱۵۷۲۱۵۸.۰۳ واحد رسید و

شاخص امروز بورس تهران با افتی چشمگیر، دوباره به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی سقوط کرد؛ اتفاقی که به نظر کارشناسان، ناشی از تصمیم دولت برای محدودیت خرید و فروش روزانه سهام و ممنوعیت نوسان‌گیری بود.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۴۳۳۷۳.۸۰ واحد کاهش معادل ۲.۶۸ درصد به ۱۵۷۲۱۵۸.۰۳ واحد رسید و دوباره به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بازگشت.

شاخص هم‌وزن بورس تهران هم با ۴۷۳۵.۹۷ واحد کاهش به ۴۰۷۷۳۳.۳۰ واحد رسید.

بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «تاپیکو»، «وبصادر» و «پترول» داشتند.

نمادهای «فارس»، «فولاد»، و «فملی» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۲۵۱.۳۳ واحد کاهش تا رقم ۱۷۹۵۰.۷۴ واحدی افت کرد.

نمادهای «آریا»، «بپاس» و «زاگرس» بیشترین تاثیر منفی و نمادهای «مارون»، «وسپهر» و «توریل» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

سهامداران حقوقی امروز نیز از برخی سهم‌ها حمایت کردند.

سهامداران حقوقی در ادامه حمایت خود در برخی نمادها، در نمادهای «وتجارت» (۶۷ درصد)، «وپارس» (۵۵ درصد)، «خبهمن» (۵۱ درصد)، «فملی» (۵۴ درصد)، «فولاد» (۵۴ درصد)، «وبملت» (۵۶ درصد)، «وپاسار» (۸۴)، «وملل» (۶۰ درصد)، «ونفت» (۷۰ درصد) و «وغدیر» (۵۰ درصد) خرید را به انجام رساندند.

میزان خرید سهم در نماد «وبصادر» نیز رکوردی تاریخی برجای گذاشت و در این نماد بیش از ۳ میلیارد سهم خرید و فروش انجام شد. با این حال به نظر می‌رسد معاملات امروز وبصادر باطل شود.

با گذشت یک روز از ممنوعیت نوسان‌گیری، به نظر نمی‌رسد تصویب این قانون در بازار تاثیر مثبتی داشته باشد.

برخی کارشناسان معتقدند که ممنوعیت نوسان‌گیری و معاملات الگوریتمی، بیش از آنکه باعث حمایت از بازار شود، عامل ریزش‌های دو روز اخیر در بازار شده است.

بدون خریدار ماندن ۸۰ درصد از سهام صندوق «پالایش یکم» از دیگر اخبار نگران کننده امروز بود.

با این حال دولت اعلام کرد که تخفیف سهام پالایش یکم را از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد می‌رساند تا سهامداران آن سود بیشتری را به دست آورند.

همچنین برگزاری جلسه مدیران کارگزاری‌ها و مسئولان دولتی در نهاد ریاست‌جمهوری خبر دیگری بود که توجهات را به خود جلب کرد؛ اما هنوز اخبار چندانی از محتوا و نتایج این جلسه منتشر نشده است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات