تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 18:14
کد خبر : 2569

لرزش پای بورس در روز افت دلار

لرزش پای بورس در روز افت دلار

شاخص امروز بازار سهام در پی کاهش ملموس قیمت دلار و طلا، اندکی کاهش یافت، با این حال به نظر می‌رسد جریان خرید و فروش سهم در بازار روان‌تر شده است. خبر مهم امروز، معرفی هلدینگ «سهم آشنا» به عنوان بازارگردان نمادهای گروه «ساپیا» بود و «محمدعلی بیداری» معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با اعلام

شاخص امروز بازار سهام در پی کاهش ملموس قیمت دلار و طلا، اندکی کاهش یافت، با این حال به نظر می‌رسد جریان خرید و فروش سهم در بازار روان‌تر شده است.

خبر مهم امروز، معرفی هلدینگ «سهم آشنا» به عنوان بازارگردان نمادهای گروه «ساپیا» بود و «محمدعلی بیداری» معاون اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با اعلام این خبر گفت که صندوق بازارگردانی اختصاصی سهم آشنا باعث عدم خروج نقدینگی از این گروه خواهد شد و تعادل را در این نمادها بازخواهد گرداند.

شاخص کل بورس تهران امروز با ۲۳۱۶۱.۴۰ واحد کاهش معادل ۱.۵ درصد به ۱,۵۲۲,۹۹۳.۶۲ واحد رسید، با این وجود میزان معامله در بازار قابل توجه بود.

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۱۸۵۲.۲۸ واحد کاهش به ۳۹۸,۸۱۴.۷۴ واحد رسید. بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «خودرو»، «شپنا» و «وتجارت» داشتند و در مقابل نمادهای «فارس»، «فولاد»، و «تاپیکو» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص بورس تهران داشتند.

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز منفی بود. این شاخص امروز با ۱۲۰.۷۴ واحد کاهش تا ۱۷,۸۳۳.۶۴ واحدی پایین آمد. نمادهای «بپاس»، «وسپهر» و «ذوب» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «آریا»، «صبا» و «هرمز» بیشترین تاثیر نفی را بر این شاخص داشتند.

امروز را می‌توان روز داغ نمادهای خودرویی دانست. نمادهایی همچون «خساپا»، «خودرو»، «خگستر»، «ختوقا» و «خبهمن» همگی مثبت شدند و در نمادهای بزرگ «خودرو» و «خساپا» صف‌های خرید تشکیل شد. در مقابل اغلب نمادهای گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی روز خوبی را نداشتند و با صف‌های فروش طویلی مواجه شدند؛ مسئله‌ای که به زعم برخی کارشناسان ممکن است نشان از چرخش بازار از نمادهای گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به سمت نمادهای خودرویی داشته باشد.

به رغم رشد قابل توجه بازار در روز گذشته، به نظر برخی کارشناسان، کاهش قابل توجه قیمت دلار و سکه و بازگشت قیمت آن‌ها به کانال‌های قبلی بر بازار سهام نیز تاثیر گذاشت و افت قیمت را در نماد شرکت‌هایی که درآمد دلاری دارند، رقم زد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات