تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 17:17
کد خبر : 2669

پرش بورس در روز جهش سکه و ارز

پرش بورس در روز جهش سکه و ارز

شاخص امروز بازار سهام همگام با بازارهای موازی سکه و ارز، جهش کرد و به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید، با این حال در یک ساعت پایانی، برخی نمادها با کاهش قیمت مواجه و از میزان رشد شاخص بازار کاسته شد.   شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۵۲۲۱.۹۵ واحد افزایش معادل

شاخص امروز بازار سهام همگام با بازارهای موازی سکه و ارز، جهش کرد و به مرز یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید، با این حال در یک ساعت پایانی، برخی نمادها با کاهش قیمت مواجه و از میزان رشد شاخص بازار کاسته شد.

 

شاخص کل بورس تهران امروز با ۵۵۲۲۱.۹۵ واحد افزایش معادل ۳.۵۸ درصد به ۱,۵۹۷,۰۴۵.۴۵ واحد افزایش یافت. این افزایش چشمگیر به لطف التهاب در بازار طلا و ارز و همچنین بازگشایی‌هایی مثبت در برخی سهم‌ها رخ داد و بازار در حال بازگشت به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی است.

 

طبق نظر کارشناسان مادامی که بازار طلا و ارز نیز داغ باشد و قیمت‌ها در آن افزایش یابند، می‌توان انتظار افزایش قیمت‌ها در این بازار سرمایه را نیز داشت.

 

شاخص هم وزن بورس تهران هم با ۸۴۷۸.۳۳ واحد افزایش به ۴۱۸,۹۹۱.۴۸ واحد رسید. بیشترین تاثیر در افزایش شاخص بورس تهران را نمادهای «شتران»، «فارس» و «فولاد» داشتند و در مقابل نمادهای «پاکشو»، «وملی»، و «وخاور» هم بیشترین تاثیر را بر کاهش شاخص داشتند. بازگشایی نماد «شتران» تاثیر بسیار مثبتی بر بازار گذاشت و با افزایش سرمایه در این نماد، شاهد افزایش ۲۷ درصدی پایانی قیمت در این نماد بودیم.

 

به گزارش ایران مامن، شاخص بازار فرابورس هم امروز مثبت بود. این شاخص امروز با ۳۸.۲۱ واحد کاهش به  ۱۸,۱۱۵.۹۸واحدی رسید. نمادهای «میدکو»، «آریا» و «وسپهر» بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای «مارون»، «بزاگرس» و «غویتا» بیشترین تاثیر مثبت را بر این شاخص داشتند.

 

وضعیت امروز بازار سرمایه، به شدت تحت تاثیر افزایش ناگهانی قیمت‌ها در بازار ارز و طلا بود. دلار با شکستن سقف ۳۰ هزارتومانی، رکورد عجیب دیگری برجای گذاشت و هر سکه بهار آزادی طرح جدید به نرخ تاریخی ۱۶ میلیون تومان رسید.  در نتیجه همین تحولات، شاخص بورس تهران نیز با قاطعیت بالا رفت و نشان داد که افزایش قیمت دلار همچنان می‌تواند تاثیر مثبتی بر این بازار داشته باشد.

 

بازگشایی نماد شتران نیز پیام مثبتی به بازار داد و سهامداران با مشاهده افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت سهم این نماد، به بازگشایی‌های مثبت روزهای آینده در نمادهایی همچون شستا، امیدوار شدند.

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات