تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 14:45
کد خبر : 9622

نکته آخر تنفیذ

نکته آخر تنفیذ

متن و حواشی مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین ریاست‌جمهوری، پیش از ظهر امروز اصلی‌ترین کانون توجه مردم و رسانه بود.   پس از خوانده شدن حکم تنفیذ و سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، شتاب در تشکیل دولت، رسیدگی به مشکلات اقتصادی، طرح‌ریزی برنامه‌ کلی برای مدیریت کشور و مبارزه با فساد از محورهای مهمی بود که از سوی

متن و حواشی مراسم تنفیذ حکم سیزدهمین ریاست‌جمهوری، پیش از ظهر امروز اصلی‌ترین کانون توجه مردم و رسانه بود.

 

پس از خوانده شدن حکم تنفیذ و سخنرانی سیدابراهیم رئیسی، شتاب در تشکیل دولت، رسیدگی به مشکلات اقتصادی، طرح‌ریزی برنامه‌ کلی برای مدیریت کشور و مبارزه با فساد از محورهای مهمی بود که از سوی رهبری بر آن تاکید شد.

 

 

و اما ترکیب حاضران مراسم و حضور نداشتن روسای جمهور سابق به جز روحانی، شروع سخنان رئیسی با این جمله که کرونا مانع بوسیدن دست رهبر انقلاب شده و حتی تصویر چرت زدن پدر همسر رئیس‌جمهور جدید موضوعاتی بود که در رسانه‌ها انعکاس یافت.

 

در این میان، نکته آخری که در مراسم تنفیذ از سوی رهبری بیان شد زمینه گمانه‌زنی‌هایی مجزا را فراهم ساخت؛ «اگر افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گیرد آن ملت طبق میل بیگانه پیش خواهد رفت.»

 

با توجه به توصیه‌های امروز به دولت جدید مبنی بر «نگاه ملاطفت آمیز به عموم مردم» و «گفتگوی صادقانه و بدون پیرایه‌های سیاسی با مردم» عقلانی‌ترین اقدام برای تاثیرگذاری مثبت بر افکار عمومی از مسیر اقناع می‌گذرد که البته با توجه به عمق نارضایتی‌ها و آسیب‌های وارده بر اعتماد عمومی هرگز کار ساده‌ای نخواهد بود.

 

جنبه دیگر اینکه ممکن است با دست‌افزار قرار گرفتن این توصیه، برنامه‌هایی چون طرح صیانت با شتاب بیشتری ادامه یابد و «جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای» با شیوه‌ای سلبی و به اصطلاح «بمباران مواضع خودی» آثاری معکوس بر افکار عمومی برجای گذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات